Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Servera fläsk till en muslim?

Teyla Emmagan skrev 2011-04-03 10:31:31 följande:
    Jaha?

Varför är det så otroligt viktigt med griskött att man måste ha det överallt. Något sexuellt?
    Nu är du löjlig. Varför är det så viktigt att slippa griskött? Jag bjuder på det som jag o mina vänner gillar bäst. Sen må det va gris, lamm, veg, fisk... Griskött är svensk husmanskost. Matkultur.
  • Här och nu
    Umm Elias skrev 2011-04-03 10:30:47 följande:
    du är inte särskilt bright.
    Förklara eller va tyst. Annars gör du dig bara löjlig.
  • Här och nu
    Umm Elias skrev 2011-04-03 10:30:29 följande:
    fast enligt påhittade historien så visste de om att han var muslim då han frågade om maten innan.
    Hon visste det kanske inte förrän dagen före.
  • Här och nu
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-03 10:40:39 följande:
    Jag behöver inte slippa griskött, jag äter griskött. Jag tycker dock inte att griskött har på en finare middag att göra.

Om man vill bjuda på svenska matkultur, varför inte sill, potatis och knäckebröd?
    Jag bjuder på vad som är gott, inte efter vad det kostar. Handlar mest om vad man gör för rätt. Hellre en god kassler-rätt än en torr bit nötkött.
  • Här och nu
    Teyla Emmagan skrev 2011-04-03 10:57:58 följande:
    Torr bit nötkött? Kan man laga mat blir det inte en torr bit nökött.
    Har nästan aldrig fått saftigt nötkött o många kan inte laga mat.
  • Här och nu
    Sarah84 skrev 2011-04-03 11:28:39 följande:
    Är man bjuden på middag så talar man om man önskar annan kost. Eller ska värdparet gissa sig fram?Tycker det är riktigt dåligt att tala om det dagen innan. En sådan sak kanske är läge att kläcka tidigare.
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*

Ja, största ansvaret ligger på gästen. Om man frågar själv som värdinna gör man det för att va snäll. Men väljer man bort nåt ur kosten, får man räkna med att inte få precis vad man önskar istället. Här äter man det som serveras eller vegetariskt. Privata hem är inga restauranger.
  • Här och nu
    Karolina86 skrev 2011-04-03 11:48:09 följande:
    men uuuh fy vad fult gjort då hade jag hellre meddelat personen ifråga så att den får chansen att ta med sig eget... jag är veg. och fläsk är det äckligaste billigaste o konstigaste smak i kött klart man känner skillnad... uuh ja hade spytt om nån hade smugit in fläsk på min tallrik.. kul upplevelse på middagsbjudning!

DU tycker att fläsk är äckligt. Men jag äter det som är gott o tittar inte på priset. Sen gillar jag ofta det billigaste, så min ekonomi tjänar ju på det.
  • Här och nu
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-03 12:22:59 följande:
    Då ska du smaka mitt lagade nötkött. Du kommer aldrig behöva äta gris efter det. Jag är ej gris då nötkött är 100 gånger godare ocg nyttigare.

Nyttighet handlar om vad du total äter. Jag äter inte nötkött förutom i hamburgare o när det är blandat. Aldrig nötkött i bit om jag inte blir bjuden. Då äter jag bara lite, men kräver inget annat.
  • Här och nu
    crazy mom skrev 2011-04-03 11:41:37 följande:
    Dom flesta som har lite koll på vad dom stoppar i munnen känner skilnad på olika kött genom lukten.  Undrar om alla ni trångsynta även bjuder veggosar på kött? eller vägrar visa innehållsförteckning för allergiker?

Håll isär det där med allergiker. De blir SJUKA. Äter man sällan kött eller vissa sorter, blir man max lite kass i magen. Men man behöver inte ens till sjukhus.
  • Här och nu
    Dreams Never Ends skrev 2011-04-03 12:27:41 följande:
    Men om du får välja mellan en vällagad nötköttsbit och en vällagad fläskköttbit, vilken föredrar du?

Fläskkött alla gånger ändå! Hatar smaken av nötkött.
Svar på tråden Servera fläsk till en muslim?