• Linn och Robin

Vad har er 2-åring för storlek?

Har en dotter som verkar växa som ogräs, hon är 22 månader och har storlek 98 på skalkläderna nu.
    Köpte ett par stövlar i storlek 23 men de var ju precis lagom nu, nästan för små! (är po.ps gummistövlar små i storlekarna?)
    Tror jag måste dra till med en 25:a för att hon ska kunna ha tjocksockar i dom.
    Är det bara jag som upplever henne som stor för sin ålder eller vad drar era 2-åringar i storlek?

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • Svar på tråden Vad har er 2-åring för storlek?
  • marychain

min tjej är 30mån alltså 2,5år. hon drar stl 92 ibland 86 el 98.  skor 23-24. men hon är nog liten för sin ålder.

• Kazeer

När min äldste var fyllda två år, hade han storlekarna 86 och 92 (han är född i mars och vårjackan det året var storlek 92). Vad han hade i skor minns jag inte.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • ThereseA

Min grabb på knappt 7 månader har 22! Så han står stadigt på jorden..

• Amazina

Min dotter är 2 år och 1 månad. Hon är lång för sin ålder. Typ exakt 90 cm. Jag köper mycket kläder i 98 till henne, men 92 passar bäst. I skor har hon typ 23, men det är så himla olika från sko till sko.

• sanHbg

min tjej blir 2 nu i veckan och drar 86 uppe, samt 92 el 98 nere (hon har långa ben som få) skor köpte vi strl 23 och räknar med att hon kan ha hela sommaren. Hon ligger +2 på längdkurvan men -1 på viktkurvan, så hon tänjer liksom inte ut kläderna på bredden vilket nog gör att hon har mindre strl än hon behövt om hon varit lite rund.

• Miss JH

Jag har en son på 20 månader som har strl 98/104i kläder och strl 24 i skor. Har en dotter som precis fyllt 3 som har 98/104 i kläder och har strl 23 i skor. En stor son och en lite mindre dotter alltså .

• alvide

Min dotter är nu 2,5 år och hon använder str 98/104 i skalkläder från Nanook och de är stora i storlek. I skor har hon str 26.
    När hon var ca 2 år så hade hon str 98 i sin vinteroverall från Nanook och str 24 i Vikingkängor.
    Hon är nu 95 cm lång.
    Din dotter är säkert lite längre än de flesta men inte alls för lång.

• minimera

Min dotter bli två nu i april och hon har stl 86, men ibland 92 på överdelar och 80 på byxor. Skor har hon stl 22. Hon är liten

• Queen Of Darkness

Min dotter är nästan precis 2½ år. Hon har 80 eller 86 på kläder (86 på ytterkläder) och stl 19 eller 20 på skor.

♥ Amanda, Isabella & MiniMe ♥
Svar på tråden Vad har er 2-åring för storlek?