• Linn och Robin

Vad har er 2-åring för storlek?

Har en dotter som verkar växa som ogräs, hon är 22 månader och har storlek 98 på skalkläderna nu.
    Köpte ett par stövlar i storlek 23 men de var ju precis lagom nu, nästan för små! (är po.ps gummistövlar små i storlekarna?)
    Tror jag måste dra till med en 25:a för att hon ska kunna ha tjocksockar i dom.
    Är det bara jag som upplever henne som stor för sin ålder eller vad drar era 2-åringar i storlek?

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • Svar på tråden Vad har er 2-åring för storlek?
  • s87a

Sonen är stor och han är 21 månader, har storlek 86-92 och i skor har han 23, i vissa får man gå upp till 24 om det är smala skor.

• Mamma och Fru

Min grabb på strax över 2 år har oftast 92 alt 98 på kläder (som någon annan sa så är det stor skillnad på storlek på samma storlek på kläder)
    skor har han 23 för tillfället, men går nog snart över till 24, han är ca 85?cm lång...

faschinerande hur fort dom växer, när dottern var 1.5 år så avverkade hon 4 skostorlekar under sommaren!!

Kul att se skillnaden på barn i samma ålder :)

• Carniwhore

Har en som blir 2 i juni. Han har 86 på de flesta byxor och de sitter bäst. 92 sitter perfekt på överkroppen men vi kör mycket 98/104 ändå. Vinterskorna har han 22 på så det blir nog 23 på vårskor nu. Han väger säkert 13 kg nu. Och är ca 88 cm lång.

• anna3334

min son blir 2 nu i april.han har stl 92 mest,men en del 98 också.i skor har han 26.
    Min dotter hade stl 30 i skor när hon precis hade fyllt 2.Så olika det kan vara

• Rocktroll

Min dotter blir 2 nu i april och har 92 på kläder och 22 på skor. Men hon är ganska liten, kanske 82 cm lång och väger 11 kg.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Återkommande gäst

Blir fånigt glad av att läsa om andra tvååringar med stora fötter - vägrade först tro på mina mäntningsresultat. Första barnet hade storlek 26 när hon var 4 år...

• TinaElisabeth

Min son har storlek 86/92 i kläder och 23-24 i skor (25 i allvädersstövlarna nu) . Han är straxt över 2 år.

En sak som jag har tänkt på är att det är olika hur man som förälder vill att kläderna ska sitta. Det är klart att jag skulle kunna sätta på honom storlek 98, men då sitter inte kläderna som jag tycker är snyggt. Han är trots allt bara 88 cm lång och ganska tunn, så det ser konstigt ut med för stora kläder.

• NiXxI
    Återkommande gäst skrev 2011-04-04 10:50:42 följande:
    Blir fånigt glad av att läsa om andra tvååringar med stora fötter - vägrade först tro på mina mäntningsresultat. Första barnet hade storlek 26 när hon var 4 år...
    Som jag då....blir också glad.
    Min 4-åring (tjej) hade str 27 och var 116 lång, huvudet längre än de flesta i hennes ålder (både killar och tjejer).
    Hon har nu strl 28 i skor och är 120 lång, fyller 5 om 3 månader.

Jag själv är liten, 1.63, men hade stora fötter när jag växte upp. Vet att jag hade strl 36 redan som 9-åring.
    Däremot är dotterns pappa 1.90...så hon kanske blir en lång spätta ändå, dottern alltså  
    jahapp
  • IVFmamma

Dottern blir 2,5 nu i april, är ca. 95 cm lång så hon får ha 98 i tröjor men vissa plagg i strl 86-92 funkar fortfrande. Skor har hon 23-24. Men hon är en riktig tunnis och kan utan problem ha lillasystersbyxor i strl 74-80(dock blir det shorts)

• Le petite moi

Min dotter fyller 2 år om en månad och är 87 cm lång, så strl 86 börjar vara för litet. 92-98 på tröjor och 92 på byxor kan hon ha, vissa byxor får man vika upp lite.

Svar på tråden Vad har er 2-åring för storlek?