• Linn och Robin

Vad har er 2-åring för storlek?

Har en dotter som verkar växa som ogräs, hon är 22 månader och har storlek 98 på skalkläderna nu.
    Köpte ett par stövlar i storlek 23 men de var ju precis lagom nu, nästan för små! (är po.ps gummistövlar små i storlekarna?)
    Tror jag måste dra till med en 25:a för att hon ska kunna ha tjocksockar i dom.
    Är det bara jag som upplever henne som stor för sin ålder eller vad drar era 2-åringar i storlek?

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • Svar på tråden Vad har er 2-åring för storlek?
  • Sniik

Min son är snart 2½ och han är mellan 86-92 på underkroppen och 92 på överkroppen. Han har 23 i skor.

• IsaCMoJs

92 eller 98 på kläder och 25 på senaste skorna! Hon är 92,5cm lång och väger 14kg

• Lumo

Sonen är prick 2 år o har strl 98/104, är närmre 1 m lång snart, lång o smal. Han var 57cm vid födseln o har hållt sin kurva 2-3 streck över normalkurvan på längden!!! Tycker däremot att det är extremt stor skillnad framförallt på byxor vad gäller dessa storlekar. Vissa av dem är superlånga i tex 98 (typ 1dm för långa) medans andra är precis lagom eller för små). Lite irriterande när man köper kläder. Upplevde aldrig dessa problem för några storlekar sedan...

Skostorlek, hör o häpna, var 28 för 1-2 månader sedan då vi köpte senaste skorna, o då köpte vi endast med 1cm växtmån o inte 1,5 cm eftersom han har smala fötter o de iom den redan stora storleken blir som båtar om man köper för mycket växtmån. Gissar att det är dax att mäta fötterna igen snart, har avverkat 2 set med olika vinterskor i vinter (tot 5-6 par). Å nu är det dax för stövlar inför våren. :)

• Barbabok

Ca 87 lång, 14,3kg, 25 mån samt 92 i storlek och 23 på nya vårskorna samt gummistövlarna.

• Equal

Min 2 åring (på onsdag) har 92 eller 98, beroende på kläder. Har megafötter, storlek 26 i skor.

• Kravmärkt

Gwempa - My god! Stoor kille du har!

Min pojk som är 20 mån är 90 lång och har 92 i de flesta kläder. Skor i 23.

• Pickeli

25-26 i skor.

104 byxor och 92/98 tröjor,

Han är 2 år och 5 månader.

• Återkommande gäst

Har ni mätt era barns fötter? Försökte två gånger idag och båda gångerna får jag det till att tvååringens fot är 15 cm vilket innebär strl 26 på skor!? Jag som tänkte köpa 23...

• GrönaDruvan
    Återkommande gäst skrev 2011-04-03 21:23:37 följande:
    Har ni mätt era barns fötter? Försökte två gånger idag och båda gångerna får jag det till att tvååringens fot är 15 cm vilket innebär strl 26 på skor!? Jag som tänkte köpa 23...
    Min son har 15,5 cm och han får ha stl 26
  • Lumo

Återkommande gäst - jo, vi mäter dem regelbundet o dubbelkollar att skorna passar. Vi investerade i en sån där skomätsticka från skoaffär. Dyr men Skitbra.

Svar på tråden Vad har er 2-åring för storlek?