Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

Docka som ska ammas

Helt ok, det är ju så bebisar gör när de ska äta, är detta sjukt är dockor som kan kissa, prata, eller blinka också sjukt.

• Lavish
    vittra skrev 2011-04-06 09:12:56 följande:
    Jag tycker visserligen också att många av de leksaker som finns idag faktiskt begränsar barnets möjlighet till fantasi och fantasilek vilket är något väldigt viktigt! Det finns ofantligt många "onödiga" leksaker, typ alla leksaker faktiskt. Förr lekte man med kottar och pinnar, eller hur var det nu? Dockorna var sydda i enkla tygstycken med lite stoppning. Annat är det nu för tiden! Men ärligt talat är det ju inte det som diskussionen handlar om, leksaker är inte sjuka, vidriga, osmakliga eller sexualiserande bara för att de är onödiga.
    Jo jag håller med. Vissa leksaker är väldigt begränsande i att de är så övertydliga med precis vilka lekar man ska leka med dem. Fast dockor går ju ändå att hitta på mycket spännande med, sugrörelser eller ej. Då är det värre med en damsugare för barn. Hur många olika lekar kan man leka med den liksom? Eller en husvagn till barbie...

• Lavish
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 16:53:51 följande:
    Det är ju rätt det är fel varför ska barn börja så tidigt ?
    Men då är det väl lika fel att barnet leker att dockan är dess barn överhuvudtaget? För det är det jag oftast lekte med mina dockor. Att jag var deras mamma. Vilka lekar får barn leka med dockor för att det inte ska vara sjukt tycker du? 
  • Lavish
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 16:58:06 följande:
    Min dotter leker inte med dockor hon gjorde det innan men nu är hon 5 år gammal helt okej om hon leker men jag skulle ALDRIG köpa en docka där dockar är byggd till att amma som denna på bilden.
    Och så tycker man att det är fel så dockan kommer troligt viss att försvinna iaf
    Ok men jag förstår fortfarande inte. Varför är det OK för din dotter att leka med dockor överhuvudtaget då? Då leker hon ju sannolikt att hon är vuxen och förälder och det tycker du ju att man ska skona barn från? Vad gör det för skillnad om dockan vill amma eller inte?

Är alla lekar där barn leker att de är vuxna sjuka? 
  • Lavish
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:03:36 följande:
    Jag skrev ammningen är NEJ NEJ NEJ
    Ja men VARFÖR?
Svar på tråden Docka som ska ammas