Inlägg från: morochmer |Visa alla inlägg
  • morochmer

Docka som ska ammas

Jättebra. våra barn brukar ändå amma sina dockor. Och detta blir lite kul.

• morochmer
    The past is now skrev 2011-04-05 09:39:34 följande:
    Fast det behöv verkligen ingen docka till det. Mina barn ser mig amma det räcker så.

Fattar inte varför flickor ska bli som kvinnor när de är små? Vart tog skriket om jämställdheten vägen? Och VARFÖR VARFÖR ska allt vara i den äckligt fula färgen ROSA? 

Flickor? dockan är väl till barn i allänhet?
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 18:14:36 följande:
    jag tycker det verkar lite mysko eftersom ett barn i princip inte förstår fördelarna med att amma. Dom kan lära sig det tids nog ändå, det är inget jag vill pracka på mina barn. Nappflaska där går gränsen, och nej det har inget med att jag skulle tycka det ligger något sexuellt i det utan bara så jag känner.
    Ska de flaskmata sina dockor för att de inte känner till fördelarna med maning Obestämd
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:53:39 följande:
    Men snälla du, att ge låtsas bröst är inte det lite väl långt att gå?
    Gå långt?

har du aldrig sätt de miljarder flaskorna det finns till dockor i butiken?
  • morochmer
    Lady Dahmer skrev 2011-04-05 19:55:20 följande:
    när jag var liten så stoppade vi ofta in saker under kläderna för att leka att vi hade bröst. Vad är fel med det? Vi lekte även att vi hade bebisar i magen.
    Ja, vi krystade t o m ut dem. Det har våra barn också gjort.
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:56:08 följande:
    Ska man ge en större penis till sina barn för att visa hur det kommer bli sen också? Lära dom stå och kissa med snoppen. Låtsas att det kom ut en leksakspenis man fick träna med för att stå och kissa, hade ni köpt den till era barn?
    Obestämd Har dina barn aldrig matat sina dockor?
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 19:56:37 följande:
    jag har då inga flaskor i min BH.. hur kan du ens jämföra de två?
    Är inte flaska med ersättning att jämföra med amning? Varför skulle du ha flaskor i BH,n?
  • morochmer
    puss skrev 2011-04-05 19:59:46 följande:

ok. amma, penis. att du ser ett samband där är ju underbart.
    Ja, att jämföra flaskning med amning är helt galet men att jämföra amning med löspenisar är vettigtObestämd
  • morochmer
    SjälvaJag skrev 2011-04-05 20:03:40 följande:
    kissa är lika naturligt som att amma, eller?
    Men hur kommer det in i dockleken? Det är inga lösbröst som barnet kan ha på sig.
  • morochmer
    Sephrenia skrev 2011-04-05 20:07:41 följande:
    Jag kommer kanske inte själv amma om jag nu skaffar barn då JAG har det kopplat till sexuallitet då jag är mycket för vidrörning av bröstvårtor under sex men jag skulle försöka.
    Vad har du inte gjort med din mun då? kanske tagit en och annan snorre i den? kan du pussa ditt barn då?
  • morochmer
    Sephrenia skrev 2011-04-05 20:14:47 följande:
    Och hur ska jag som aldrig ammat veta att det inte känns likadant när en karl sitter fast med munnen i bröstet och ett barn gör det? 
    Det var min åsikt men jag kommer inte pracka den på något barn det va vad jag ville få sagt som tydligen helt förbisågs.
    morochmer skrev 2011-04-05 20:10:03 följande:
    Vad har du inte gjort med din mun då? kanske tagit en och annan snorre i den? kan du pussa ditt barn då?
    Förstod inte liknelsen alls
    Varför är dina bröst sexulla men inte din mun om båda är aktiva i olika sexuella "lekar"?
    Det är klart att det inte känns likadant eftersom din man inte diar dig. Och här kommer liknelsen med munnen igenFlört
    På smma sätt som det inte känns likadant att pussa ditt barn som det känns att pussa din partner när ni har sex.
    Du använder säkert andra delar av kroppen med vid sex (typ heeela kroppen). Tänk bara på vart bebisen ska komma ut.
  • morochmer
    goatess82 skrev 2011-04-05 20:17:14 följande:

det jag tycker är sjukt är dom där fejkbröstvårtorna dom ska ha på sig..*ryser*

Är det bröst? På den bilden jag såg var det blommor. Måste ha blivit fel.
  • morochmer
    goatess82 skrev 2011-04-05 20:22:37 följande:
    jo, det kanske är blommor, men vad ska det föreställa, då är det bättre att barnen låtsas amma från sina egna än att sätta på sig nån fejkbh med några plastknoppar på!
    Hur ska du få till en munrörelse eller tysta dockan med barnets eget bröst? det är för att skapa efftekten.
  • morochmer
    Frila2 skrev 2011-04-05 20:26:24 följande:
    Vad hände med fantasi? Numera ska barn inte behöva låtsas att dockan "barnet" gråter, skrattar, sover och nu inte heller ammar. Herregud, vi kommer skapa en generation som inte kan fantisera utan som ska matas med allt. Det är väl illa nog att barn läser färre och färre böcker och istället ser på film. Det gör ju att man itne behöver skapa sig bilderna i huvudet utan får dem serverade. Dockorna idag skrattar, gråter och låter som att de sover. Ska man inte ens kunna låtsas att de äter utan att servera dem med sugrörelser och amningstoppar.

Låt barnen använda sin fantasi istället!
    De flesta människor kan variera sig och både leka fantasilekar OCH med bateridrivna leksaker.
  • morochmer
    hannahlilla skrev 2011-04-06 11:04:02 följande:
    Jag tycker inte det är så farligt. Finns kanske något positivt med det hela eftersom flaskmatning verkar bli allt vanligare. Då kan det ju inte skada om flickor i leken tycker amning är  naturligt istället för att de matar dockan med en flaska.
    Varför skrev du flickor?
  • morochmer
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 16:48:53 följande:
    Varför ska flickor vara flickor och pojkar vara pojkar !!!
    Ja kvinnor ska ta hand om barn + huset medans männen ska titta på tv Skrikandes
    Näh det är FEL
    Varför inte pojkar ha dockor dom kan ligga på då ?? ska dom inte lära sig att leka mamma o pappa göra barn leken ??????
    Förstår ni det är FEL
    Är det någon som förstår och kan översätta detta till mig?
  • morochmer
    MinNatalie skrev 2011-04-06 17:23:42 följande:
    Har läst att många mammor får orgasm när dom ammars sitt barn eftersom livmodern drar ihop sig. Det tycker jag e vidrigt!
    På vilket sätt är det vidrigt? och varför kom du på det här och nu?
  • morochmer
    MinNatalie skrev 2011-04-06 17:29:30 följande:
    Därför att jag läste att någon förknippar bröst och att man suger på ens bröst med sex. Och då kom jag ihåg att jag läste om det en gång. Minns själv när jag ammade att det knöt sig i magen på mig och att livmodern drog ihop sig, men jag skulle aldrig, aldrig kunna omvandla den känslan till en orgasm....usch och fy!
    Asgarv ASGARV. Är du...? är du sann? Tack för dagens garv!

det är så härligt när människor tror att de vet något och så blir det så här fel.
  • morochmer
    MinNatalie skrev 2011-04-06 17:32:04 följande:
    Jodå det kan dom. Jag vet inte hur du får orgasm men jag måste vara upphetsad för att få det och tycka något är skönt. Men nu är vi lite väl OT Cool
    Ja inte bara ot du är heeelt ute och cyklar Flört
  • morochmer
    Fluffskalle skrev 2011-04-06 18:19:45 följande:
    Förstår inte riktigt varför det ska behövas en hänvisning till att dockan ska ammas. Har inte flickor lekt detta med sina babydockor sedan de förstod att barn brukar ammas?

Tror att förtydligandet med amningen bara begränsar försäljningen till pojkar. Man kan väl leka amning utan någon amningsknapp. Fantasi, kallas det...
    Ja, det kan man men många tycker det är roligt med munrörelserna/effekten. Varför skulle det begränsa användadet för pojkar?
Svar på tråden Docka som ska ammas