• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Docka som ska ammas
  • Danitra

Tycker det är jättemärkligt att folk reagerar så kraftigt på detta men inte när barn leker förälder med en nappflaska till dockan. Vad är skillnaden liksom?

Jag skulle inte köpa något av det till mina barn om dom inte bad om det - dom leker inte direkt med dockor.

• Envira

Men om det är en "vuxengrej" . 
    Ska dom inte få leka mamma pappa barn då?
    Ska dom inte få leka med bilar?

Allt detta är ju också vuxengrejer.

Samma sak med leksaksspis osv.. 

• The past is now
    puss skrev 2011-04-05 09:52:54 följande:
    ja, en top? ett linne? är det nåt oklart där?
    Med fastsydda bröst på..ehhhh...

• puss
    Danitra skrev 2011-04-05 09:54:59 följande:
    Tycker det är jättemärkligt att folk reagerar så kraftigt på detta men inte när barn leker förälder med en nappflaska till dockan. Vad är skillnaden liksom?

Jag skulle inte köpa något av det till mina barn om dom inte bad om det - dom leker inte direkt med dockor.
    jag tror att det beror på att folk förknippar amning med sex på nåt vis. iaf är det nåt som gör att folk har en syn på amning som inte är sund.

"nej fy fan, barn ska inte leka amning, va sjukt!", hur ser man på amning då egentligen?
    up yours
  • puss
    The past is now skrev 2011-04-05 09:58:14 följande:
    Med fastsydda bröst på..ehhhh...

jag fattar inte vad du menar. har du nån fråga eller åsikt får du vara tydligare.
    up yours
  • Envira
    puss skrev 2011-04-05 09:58:51 följande:
    jag tror att det beror på att folk förknippar amning med sex på nåt vis. iaf är det nåt som gör att folk har en syn på amning som inte är sund.

"nej fy fan, barn ska inte leka amning, va sjukt!", hur ser man på amning då egentligen?
    Brösten har blivit så sexualiserade. 
    De är faktiskt till för att mata barn.  
  • Teyla Emmagan

Annat, känns lite överdrivet.

• The past is now

Men puss..jag ger upp för du har bara gett dig på den att det är normalt och vägrar acceptera att det finns någon/några som inte gillar dockan.(omröstnigen)

En sak har du rätt i iaf och det är att amning inte har med sex att göra.  

• Teyla Emmagan

Men hur naturtroget är det då, dockan ska suga på en blomma på det där linnet.

Nu ammade jag inte speciellt länge, men jag har inget minne av att det sögs på blommor.

• Fru Draken

Drygt 60 % som tycker att det är sjukt att leka amning?

DET tycker jag är konstigt...

Det finns inget sexuellt med amning, den som drar den parallellen har ett underligt tankesätt.

Svar på tråden Docka som ska ammas