• Anonym

Du med känslig hy som har pormaskar och finnar. Vad gör du nu för att få fin hy?

Jag tror att jag har testat allt snart och ingenting blir det bättre av. Just nu har jag precis böjat med mene moy produkter, svindyra men jag hoppas att de hjälper.

Någon som vill utbyta lite tips och erfaranheter? Solskenshistorier är väldigt välkomna!

• Svar på tråden Du med känslig hy som har pormaskar och finnar. Vad gör du nu för att få fin hy?
  • accept

Jag använder Dermanords produkter till rengöringen, och sedan I.D Bare Minerals som smink (foundation+rouge), det har ialalfall hjälpt mig enormt mycket, och då särskilt Dermanord. Började med det i augusti ungefär, och får bara bättre och bättre hy för varje dag

• Anonym

Det låter ju jättebra! Hur lång tid tog det innan du började se resultat? Hur illa var det med huden innan? I.d använder jag också, det enda som funkar för mig.

• Anonym (cc)

Jag har också testat flertalet produkter. Nu använder jag MD formulations och det är väl det enda märke jag har fått någon effekt av. Min hy har blivit bättre även om den fortfarande inte är bra.

Jag tänkte prata med min husläkare nästa gång jag är där. Kan jag få lite hjälp så kan jag ju spara tusenlappar.

• SilverEmma

Jag kör no poo i ansiktet. Har blivit av med nästan alla mina pormaskar och får bara finnar när jag slarvar med rengöringen. Det är galet billigt också.

Läs de första sidorna här www.familjeliv.se/Forum-24-73/m50400938.html så kan du se om det kan vara något för dig.

Då var man fru då!
  • Anonym

MD har jag provat och det hjälpte ingenting för mig, gjorde dock inte hyn sämre heller som andra grejer gjort. Jag har varit hos hudläkare också men bara en gång och jag hann inte använda det jag fick utskrivet tillräkligt länge innan jag blev gravid. Efter det har jag inte tagit tag i det men som du säger skulle det ju verkligen spara tusenlappar.

Hur är din hy nu när den är bättre? Hur var den när du började?

• Anonym
    SilverEmma skrev 2011-04-05 19:19:53 följande:
    Jag kör no poo i ansiktet. Har blivit av med nästan alla mina pormaskar och får bara finnar när jag slarvar med rengöringen. Det är galet billigt också.

Läs de första sidorna här www.familjeliv.se/Forum-24-73/m50400938.html så kan du se om det kan vara något för dig.
    Jag har provat det. OCM är det min hy har blivit absolut sämst av av allt jag provat. jag har provat honung och andra masker också, blev inte sämre av det men inte bättre heller. Höll på i ca 1.5år innan jag gav upp naturlig hudvård.
  • SilverEmma
    Anonym skrev 2011-04-05 19:24:09 följande:
    Jag har provat det. OCM är det min hy har blivit absolut sämst av av allt jag provat. jag har provat honung och andra masker också, blev inte sämre av det men inte bättre heller. Höll på i ca 1.5år innan jag gav upp naturlig hudvård.
    Ok, ja allt kan ju inte passa alla heller. Hoppas du hittar något som funkar för dig!
    Då var man fru då!
  • Kimona

Att göra ingenting är vad som funkat bäst för mig. Har jag inte sminkat mig tvättar jag bara ansiktet i samband med dusch och har ingen hudkräm.

Testade ALLT innan och inget funkade

• accept
    Anonym skrev 2011-04-05 19:15:23 följande:
    Det låter ju jättebra! Hur lång tid tog det innan du började se resultat? Hur illa var det med huden innan? I.d använder jag också, det enda som funkar för mig.
    Det gick fort innan första resultaten visade sig, två veckor - max, tror jag. Hade väldigt mycket pormaskar, finnar och acneärr tidigare.
    Det jag gillar med Dermanord är att det känns fräscht med enbart naturliga produkter, tycker det känns mycket "naturligare" än dom andra produkter som finns att köpa. Så har bara positiva saker att säga
    Kolla in www.lillakliniken.se för att se deras utbud och läsa mera om produkterna, där beställer jag mina grejer, leveranstid på cirka 2 dagar, toppenbra  
  • Anonym (cc)
    Anonym skrev 2011-04-05 19:21:50 följande:
    MD har jag provat och det hjälpte ingenting för mig, gjorde dock inte hyn sämre heller som andra grejer gjort. Jag har varit hos hudläkare också men bara en gång och jag hann inte använda det jag fick utskrivet tillräkligt länge innan jag blev gravid. Efter det har jag inte tagit tag i det men som du säger skulle det ju verkligen spara tusenlappar.

Hur är din hy nu när den är bättre? Hur var den när du började?
    Jag har färre finnar, de blir inte lika stora heller och jag har inte lika mycket pormaskar/synliga porer.
    Jag började med att köpa deras kit för vuxenakne och såg en skillnad hyfsat snabbt. Ingen annan grej har varit så snabb på att ta bort finnarna heller såsom Vit a plus clearing complex har varit.
Svar på tråden Du med känslig hy som har pormaskar och finnar. Vad gör du nu för att få fin hy?