• jagvetintevadjagheter

fläckiga kläder på förskola?

Skickar ni ert barn till förskolan i fläckiga kläder? Med fläckar menar jag såna som inte går bort, typ fettfläckar.

• Svar på tråden fläckiga kläder på förskola?
  • Queenie70

Absolut. Så slipper jag starta trådar här på FL om att dagis ska ersätta förstörda kläder.

• La Lola

Näe.
    Sånt går hon inte med här hemma heller.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SunnyBunny

Nej jag brukar slänga såna plagg!

Men helt onödigt och göra det egentligen, perfekt ju och ha på dagis! De kommer ju hem skitiga endå ha!

• bimadrock

jajamen. Tycker det är perfekt. Slit och släng kläder passar alldeles utmärkt på en förskola. Jag tror att alla reservkläder som ligger i hennes låda nu har någon "defekt" så som någon fläck som inte går bort eller så. :P

• Jessa med 3

Det händer, men när jag försökt med allt jag kan för att få bort fläckarna utan att lyckas så slänger jag dem.

• 201201232

Har faktiskt inte haft några sådana kläder, men skulle det bli en fläck som inte gick bort, absolut. 

• Nape

Nej, jag kastar fläckiga kläder. Men så har vi _mycket_ kläder till barnen, deras mormor tycker om att shoppa på Tradera.. Skulle vi ha mindre kläder och ha köpt dem dyrt och valt ut vartenda plagg noga så..kanske.

• Dimitra

Jag tar inte medvetet på dottern fläckiga kläder. Flottfläckar och annat svårt brukar gå bort bra med galltvål + maskintvätt.

The Dimitra universe.
Svar på tråden fläckiga kläder på förskola?