fläckiga kläder på förskola?
Skickar ni ert barn till förskolan i fläckiga kläder? Med fläckar menar jag såna som inte går bort, typ fettfläckar.
Skickar ni ert barn till förskolan i fläckiga kläder? Med fläckar menar jag såna som inte går bort, typ fettfläckar.
Absolut. Så slipper jag starta trådar här på FL om att dagis ska ersätta förstörda kläder.
Ja det gör jag faktiskt.
Näe.
Sånt går hon inte med här hemma heller.
Nej jag brukar slänga såna plagg!
Men helt onödigt och göra det egentligen, perfekt ju och ha på dagis! De kommer ju hem skitiga endå ha!
jajamen. Tycker det är perfekt. Slit och släng kläder passar alldeles utmärkt på en förskola. Jag tror att alla reservkläder som ligger i hennes låda nu har någon "defekt" så som någon fläck som inte går bort eller så. :P
Det händer, men när jag försökt med allt jag kan för att få bort fläckarna utan att lyckas så slänger jag dem.
Har faktiskt inte haft några sådana kläder, men skulle det bli en fläck som inte gick bort, absolut.
Nej, jag kastar fläckiga kläder. Men så har vi _mycket_ kläder till barnen, deras mormor tycker om att shoppa på Tradera.. Skulle vi ha mindre kläder och ha köpt dem dyrt och valt ut vartenda plagg noga så..kanske.
Nej, det gör jag inte. Men det har nog hänt att det legat nåt sånt plagg i reservklädeslådan på dagis.
Jag tar inte medvetet på dottern fläckiga kläder. Flottfläckar och annat svårt brukar gå bort bra med galltvål + maskintvätt.