• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • carlan

Viksan: Jag är 7+3 alltså vecka 8. Fast min mage känns som andra månaden idag. Jag har känner mig deprimerad så min man tyckte att vi skulle slå till på lite bebis saker. Hjälpte dock inte men trevligt att införskaffa lite. Känns lite mera verkligt att de är på g.

Så himla jobbigt att alla runt mig som vet att jag är gravid inte vill vara glada, för att vi fått MF förut. Dem förstår inte att det gör mig ledsen. Förstår att dem blev ledsna sist men känns lite respektlöst mot mig. Känns som dem räknar med att det kommer gå åt skogen nu med.

Jag vill hellre vara glad och får vi bakslag igen tar jag det då. Önskade att människor var mera positiva.

Idag blev det en hårdlift till vagnen på Leklust och en BabyBjörn activ med flisöverdrag från blocket. Landade på 1500 ihop. Kanon bra inköp måste jag säga. Känner mig nöjd med det.

• Jis

en fråga, jag har en sjukt ful utväxt å skulle vilja bleka/färga den till ett bröllop om två helger. Jag har läst olika råd, vissa säger att det är ok och andra inte. Vad tror och tycker ni=

• strössel

Carlan: Vad kul att inhandla lite bebissaker, människorna runt omkring dig är säkert jätteglada men har kanske svårt för att visa det ? Så tänker jag iallafall min familj säger knappt nånting om bebisen i magen, var mycket i början men nu säger dom knappt ingenting. Jag saknar någon att prata bebis med pratar jättemycket med min man men vill ha nån mer.

Jag är jätteglad för din skull iallafall kram !

• Jis

alltsåm jag ser ju helt skabbig ut, typ råttfärgad botten och lite till och sen snyggt blondt...ja jag kör nog om en  vecka eller två...

• Kelsson1

Strössel: Sluta läsa otäcka saker! Jag har bestämt mig att KUB blir bara för att se bebis en extra gång, absolut inga risker för dåliga besked! (Huvudet i sanden metoden, förutom att man får sand i håret finns inga nackdelar Skrattande )

Vickan: Jo vi får turas om att hålla tummar o visst är det bra att man slipper oroa sig hela dagen!

Viksan: Är egentligen inte så bekymrad över vikten som det kan låta. Ärligt talat om det är priset för att få en aldeles egen bebis betalar jag det med glädje!Vägde mig imorse o hade faktiskt gått ner 0,5kg utan att ha försökt. Glad överraskning, men tänker absolut inte försöka gå ner mer äter när jag kan o det jag kan o det fortsätter jag med. Härligt att du vågat berätta för alla på jobbet, måste vara en riktig lättnad se nu har du bara positiva saker framför dig. Glad

carlan: Känner igen det där. Har också fått dumma kommentarer från folk som varit rädda för att det ska misslyckas igen. De förstår helt enkelt inte att vi måste vara positiva o glädjas åt det lilla annars skulle vi inte orka kämpa vidare! Strunt i de o gläd dig tillsammans med oss, vi är glada nog för dig!

Jis: Frågade faktiskt på kliniken om att färga håret o S på kliniken sa: Några år sen hade de sagt att det inte är någon fara men sedan dess har det kommit fram forskning som visat på att en del kan föras över till fostret. Därför vill hon inte säga absolut inte, men rekomenderar att man åtminstone inte gör det under första trimestern. Därför beslutade jag mig för att strunta i det helt. Vet hur det känns har också bröllop att se framemot med värsta utväxten men vad gör det Jag är ju gravid Skrattande

• Speck
    Jis skrev 2011-05-13 07:12:35 följande:
    Speck: samma här, är så glad att jag har möte halvdag m mitt sekreterar nätverk, sen jobba 2 timmar och sen Mvc för hon inte hann klart m inskrivningen på en timme. Börjar få ångest för all frånvaro på jobb...
    Äääsch de är bara o ta. Jag däremot börjar få jävligt trångt med komptid och semesterdagar och jag har föräldrakurs i juni som är två halvdagar och har ingen aning hur jag ska lyckas få ihop tid eller semesterdagar att vara ledig då... Men det löser sig Glad Men just frånvaron på jobbet har jag inte reflekterat över - det hör graviditeten till Flört
    Vickan I skrev 2011-05-13 07:23:11 följande:
    Speck - samma här. Har haft jobbångest sedan jag kom hem fr semestern i måndags. Blä. Lite tidigt skjuta ut sig på mammaledighet i v17 haha. Men såååååå omotiverad och det brukar jag aldrig vara.
    Haha nejdå, vecka 17 är lagom tidigt. Du får se till att bli sjukskriven för foglossningen eller nåt så du slipper jobba heltid iaf ! Skrattande
    Kelsson1 skrev 2011-05-13 10:24:20 följande:
    Graviditetsvecka 11 idag (V10+0) !
    Wohoo! Vecka 27 imorrn här!
  • Speck
    Viksan07 skrev 2011-05-13 17:08:57 följande:
    Speck: Tjusig stor bebismage! Det låter som om du hade lite tarmproblem om jag får gissa :) Det är inte lätt för de små tarmarna att få plats där inne! Jag hade också knip igår - blev helnojig att det var bebismagen som gjorde ont, men förstod sen att det var tarmarna som larvade sig.
    Jobbigt med så rejäl huvudvärk! Så järntabletter hjälpte för dig? Jag tror iofs att det beror på att jag är trött och lite stressad emellanåt, kroppen är ju så känslig nu...
    Haha, ja tjusig o tjusig..
    Asså ja, det är mycket möjligt att det var tarmarna! Jag har som sagt ingen aning, men misstänkte som sagt magknip, fastän de va ett himla knasigt magknip - men det är väl som du säger att tarmarna är hopknögglade dit det finns plats!
    Försök redan nu o stressa ner för livet blir ju inte lättare ju längre in i graviditeten man kommer Flört
    Härligt att ha berättat på jobbet, jag berättade också i vecka 12.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011