• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Kelsson: Ska inte skrämmas Flört jag blev själv livrädd  när dom sa jag skulle sätta mig i bilen och åka in direkt då blev jag skitnervös hade räknat med att få svaret det är ingen fara ring tillbaks om det inte går över kram !

Livets goda ting: Nu har du kommit en bit in i graviditeten grattis nu går det undan !

Zappa: Välkommen hit till oss !

Speck; Vilken mega mage Skrattande undrar vad magvärken berodde på hoppas den inte dyker upp igen. Jag kan få såna kramper i sidan när jag ska vända på mig gör skitont.

Jis: Det kommer säkert gå jättebra på ditt KUB test jag fick en risk på 1:10987 väldigt liten risk. Och min bebis jävlades så besöket tog en hel timma som jag fick kolla på den Flört

Önskar alla en underbar dag själv ska jag iväg och vara hundvakt då min syster är på väg till Stockholm för att kolla på Ceasar Millan. Och idag blir det inga hundar på min mage.

• Jis

Speck, vilken fin mage. jag längtar tills min är där. Just nu känner jag mig bara små-fet och svullen. Bläää. Ge mig en gravidmage nu :)

• kasa01

Speck, vilken jätte fin mage du har! Det ser nästan ut som att du har en sammandragning när du tar fotot. Äppeljuice, vet inte varför... jag välkomnar alla flummiga tips just nu. Sötmandel skulle visst också vara bra, fast mot illa mående och halsbränna.

Kelsson, de flesta rasar ju i vikt om amningen kommer igång som den ska. Dels för att det tar en väldig massa energi för kroppen att omvandla maten vi äter till mjölk, dels för att bebisen behöver mycket mer än i magen, dels för att hormon nivårerna rasra, och sparfunktionen med den. Det känns inte som att du är jätte olycklig över viktökningen dock, det är bra. Ta det mer ro, det mesta löser sig! KRAM!

Strössel, mysigt att dina hundar gillar magen, men de får allt vänta med att hoppa på den ett par månader tillSkrattande.

Viksan, ja yrseln kan vara lite otäck, man vill inte köra bil i onödan! Jag trevar mig fram till toaletten på nätterna, det blir ofta två vändor.. Synen brukar komma tillbaka när jag nått toan. Har löjligt lågt blodtryck nu, hoppas det blir lite bättre snart.

LGT, lycka till m KUB. Ska hålla alla tummarna!

Zappa, grattis till graviditeten! Hur mycket blödde du? Jag har småblött hela tiden, men detta var nåt i egen klass. Det FORSADE verkligen, har aldrig blött så mycket end vid värsta mens dagen. Det höll bara på en liten stund också, jag kände att det rann och trodde det var progestronet som kom ut. Väl på toa forsade det rött blod.. ca 10 minuter senare kom det ut en klump, stor som ett plommon, eller en stor jordgubbe. Efter det kom det nästan inget mer... Så himla konstigt, och väldigt obehagligt! Fattar inte att något kunde vara kvar i mig efter det, men men... Nu ä jag tillbaka till att bara småblöda. Känns inte jätte tryggt faktiskt, men det är väl bara att ta en dag i taget.

Stor kram allihopa!

• Aurora1979

Zappa: Välkommen till tråden och grattis till graviditeten. Vi ligger nästan lika, jag är i v.14. :D

Speck: Vilken fin mage! Vill oxå ha en riktig gravidmage och inte bara se svullen och tjock ut. Har ju en massa häng o hud kvar sen min viktminskning...  Låter förresten läskigt med den där krampen och att det varade så länge! Hoppas det inte kommer tillbaka!

• carlan

Speck: Håller med alla andra, vilken fin mage du har. Gissa om man är avis på den. Själv är man bara i vecka 8 och har en uppsväld mage.

Jis: Din bild är manon fin. En fråga 9+2 betyder det att du är i vecka 10? Jag frågar eftersom vi ska göra vårt VUL 9+0.

• Speck
    strössel skrev 2011-05-12 08:24:13 följande:
    Speck; Vilken mega mage Skrattande undrar vad magvärken berodde på hoppas den inte dyker upp igen. Jag kan få såna kramper i sidan när jag ska vända på mig gör skitont.

Haha, ja den börjar bli stor nu!
    Ja, det du känner är nog ligamenten som spökar. De brukar kunna hugga till med jätteintensiv smärta bara för att släppa några sek senare. Det här höll ju i sig i 8-9 tim.. Obestämd

Jis skrev 2011-05-12 09:21:46 följande:
    Speck, vilken fin mage. jag längtar tills min är där. Just nu känner jag mig bara små-fet och svullen. Bläää. Ge mig en gravidmage nu :)

Hehe det kommer! Alla måste genomgå "svullna-säl-perioden" Skrattande Ang vad vi fick för risk/sannorlikhet på KUB så fick vi 1:19904 eller nåt sånt.. Nånting som började på 19 och slutade med 04 Tungan ute

kasa01 skrev 2011-05-12 09:46:42 följande:
    Speck, vilken jätte fin mage du har! Det ser nästan ut som att du har en sammandragning när du tar fotot. Äppeljuice, vet inte varför... jag välkomnar alla flummiga tips just nu. Sötmandel skulle visst också vara bra, fast mot illa mående och halsbränna.

Zappa, grattis till graviditeten! Hur mycket blödde du? Jag har småblött hela tiden, men detta var nåt i egen klass. Det FORSADE verkligen, har aldrig blött så mycket end vid värsta mens dagen. Det höll bara på en liten stund också, jag kände att det rann och trodde det var progestronet som kom ut. Väl på toa forsade det rött blod.. ca 10 minuter senare kom det ut en klump, stor som ett plommon, eller en stor jordgubbe. Efter det kom det nästan inget mer... Så himla konstigt, och väldigt obehagligt! Fattar inte att något kunde vara kvar i mig efter det, men men... Nu ä jag tillbaka till att bara småblöda. Känns inte jätte tryggt faktiskt, men det är väl bara att ta en dag i taget.

Stor kram allihopa!

Hehe jag tror min mage bara ser sådär "sammandragen" ut Tungan ute Den känns jättespänd typ jämt, och sd har jag ju ofta som ni vet om. Men inte just då när jag tog fotot! Skrattande
    Tar du fortf progesteron? Tar du Crinone? För Crinone kan komma ut "klumpvis" och blir ju färgat av det omkring, så att du kanske "bara" fick en blödning och att blödningen färgade progesteron-rest-klumpen röd och tog den med sig på vägen ut? Så att den där klumpen eg inte hade nåt med din grav o göra tänkte jag...
    Nåväl. Huvudsaken är att bebis växer o mår bra.

• Kelsson1

Zappa: Stort grattis till graviditeten och VÄLKOMMEN!!!

LGT: Tycker snarare att tiden sniglar sig fram

Jis: Då har du bara dagen före mig så då får du leda vägen till bra nyheter Håller med känner mig också svullen men inte små-fet utan riktigt fet

Speck: Lät väldigt ruskigt den där värken. Hoppas du slipper fler! Underbar bild av magen, vill också!

Strössel: Ha det så trevligt med syrrans hundar!

Kasa: Tyvärr har varken mamma eller syrran rasat i vikt under amning så har inte för höga förhoppningar... Men nej är inte helt förstörd över vikten, är bara såååå lycklig att äntligen få vara gravid. Lovar att ta allt graviditeten bär med sig bara allt går bra!

carlan: Inte långt kvar till VUL då! Spännande!

• carlan

Kelsson: precis! Mindre än 2 veckor kvar nu. Men känner som dig. Tiden går med snigelfart. Insåg idag att vi gått in i andra månaden, mycket trevligt. Men gud vad nojig jag är. Avskyr att gå på toa

Ego: Idag har vi varit runt och tittat lite på priser och vad vi behöver köpa in sen. Notan landar på 4000 kr så inte så farligt. Hårdlift till den gamla vagnen, bärsele, amniningskudde, skötväska, badbalja, skötbordskudde, spegel i bilen och banstol. Då har jag dock inte räknat med blöjor,napp, ammningsinlägg mm. Men känns överkommligt måste jag säga. Dock undrar jag om jag måste köpa en ny bröstpump, mins inte om jag har den gamla kvar.

Förmodar att man inte behöver tänka på kläder eftersom bebis är första barnbarnet på min mans sida.

• carlan

Jis, då ser jag verkligen fram emot mitt vul ännu mera nu. Jag verkligen älskar din vul bild.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011