• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Knytet

Tjejer, började blöda imorse precis innan bi skulle till kliniken. Var så inställd på MF att jag inte fattade vad läkaren sa när han började mäta o greja o sa att bebis mätte 18,3 mm. Jag såg ut som ett fån o frågade, men är det inte dött. Nä den mätte perfekt för sin vecka o hjärtat slog fint. Ligger tydligen väldigt djupt i livmodern så var lite svår att hitta. Har dock en liten lätt blödning i livmodern som kan bero på embryo nr två, borde sluta blöda om ett par dagar. Har oxå en lätt överstimulering som bildat lite cystor på äggstockarna men det rar kroppen hand om själv. Är såååå lättad o glad. Nytt ultraljud om en vecka i gbg fast inte hos klåparen som ju helt klart mätt fel. Tack för peppen !!! Kram på er

• Gloxi

Knytet, grattis! Så underbart att allt är ok. Du borde egentligen anmäla klåparen. Så där får det inte gå till. Hoppas allt fortsätter att gå bra. Kram

• Sunseed
    Knytet skrev 2013-10-11 13:19:32 följande:
    Tjejer, började blöda imorse precis innan bi skulle till kliniken. Var så inställd på MF att jag inte fattade vad läkaren sa när han började mäta o greja o sa att bebis mätte 18,3 mm. Jag såg ut som ett fån o frågade, men är det inte dött. Nä den mätte perfekt för sin vecka o hjärtat slog fint. Ligger tydligen väldigt djupt i livmodern så var lite svår att hitta. Har dock en liten lätt blödning i livmodern som kan bero på embryo nr två, borde sluta blöda om ett par dagar. Har oxå en lätt överstimulering som bildat lite cystor på äggstockarna men det rar kroppen hand om själv. Är såååå lättad o glad. Nytt ultraljud om en vecka i gbg fast inte hos klåparen som ju helt klart mätt fel. Tack för peppen !!! Kram på er
    YES! Vad glad jag blir att du fick lite mer klara besked. Hoppas att blödningen ger med sig snart så att du slipper oroa dig för den. 
  • MissCat

Knytet: Grattis igen!!!! Jag visste att den lilla skulle ha växt på sig, det liknade min situation så mycket och det här med blödningar efter embryo nr två är vanligt med. Jag är så glad för din/er skull! Kramar

• Kelsson1

Knytet: Höll andan när jag skrollade ner i tråden o andades ut först när jag läst ditt inlägg . Är så fruktansvärt glad för er lilla kämpe! Ring klåparen o skäll ut honom eller meddela åtminstone resultat o säg att han bör inte ge sina korkade kommentarer med så dålig utrustning!

• MissCat

Håller med Kelsson här! De behöver få veta vad de har gjort! Rimg även patientnämnden och rapportera hurbläkaren behandlade dig. Man undrar ju hur många amdra kvinnor som han har gjort upprörda och oroliga i onödan....

• Knytet

Tack alla rara.
    Just nu är vi bara så glada o lättade att det är allt vi orkar tänka på. Fast ringa upp klåparen ska jag absolut göra nästa vecka. Man säger inte så till en patient. Så länge det finns hopp så ska man väl stötta o peppa. Konstigt folk det finns.

Ha en underbar helg

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011