• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Sunseed
    Gloxi skrev 2013-09-16 08:59:45 följande:
    Knytet, stort grattis! Vad underbart. BF i maj då, eller? Jag fick nyligen höra att man är som mest fertil året efter en förlossning. Hade ingen aning om det... När har ni vul?
    Bra att veta om vi får för oss att använda det sista embryot i frysen!
  • Gloxi

Knytet, de är effektiva, inget daltande. Gillade också det, men det är ingen nybörjarklinik. Man måste själv hålla koll på sin tilläggsmedicin och våga fråga om man inte förstår eller vet hur man skall ta medicinerna. Håller tummarna för att vul går bra! Spännande.

Sun, det är nog ingen myt för de hade sagt det till en kompis på ett sjukhus.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-09-16 20:23:59 följande:
    Knytet, de är effektiva, inget daltande. Gillade också det, men det är ingen nybörjarklinik. Man måste själv hålla koll på sin tilläggsmedicin och våga fråga om man inte förstår eller vet hur man skall ta medicinerna. Håller tummarna för att vul går bra! Spännande.

Sun, det är nog ingen myt för de hade sagt det till en kompis på ett sjukhus.
    Kyss Vi har ett 6-dagarsodlat embryo kvar som i så fall är samma skörd som Hampus och vi har sagt att vi inte kommer att låta det förspilla, men vi kommer heller inte att starta nya IVF:er för eventuella syskon. Det har slitit så på min hälsa (kanske därav lungembolin) att vi känner att det får vara bra. Men det sista embryot ska vi sätta in i vår i så fall, och om det är meningen så är det - annars är vi så glada över att vi fick vår lilla familj trots allt. 
  • 7879

Knytet, åh vad glad jag blir, stort grattis gör er! Känner igen det dör med att resa sig mot allt, min Isabelle också 8 mån är det också full fart på! Ingen som vill, kan luncha med mig i Stockholm på onsdag?

• Gloxi

Sun, den stora skillnaden är att gå från noll till ett barn. Ytterligare barn är bonus, som jag ser det. Vi hade inte heller gjort fler IVF. Men, tycker absolut att du skall ta tillbaka frysisen. Synd att spilla den.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-09-16 21:39:24 följande:
    Sun, den stora skillnaden är att gå från noll till ett barn. Ytterligare barn är bonus, som jag ser det. Vi hade inte heller gjort fler IVF. Men, tycker absolut att du skall ta tillbaka frysisen. Synd att spilla den.

Samma med hundar. Att ha en är det största steget. Nu har vi tre.. Stora... *haha* 
  • Gloxi

Sun, ha ha. Det är faktiskt inte så stor skillnad på hund och barnuppfostran. Du kan använda samma tekniker med Hampus när det blir dags.

• Sunseed
    Gloxi skrev 2013-09-16 21:52:23 följande:
    Sun, ha ha. Det är faktiskt inte så stor skillnad på hund och barnuppfostran. Du kan använda samma tekniker med Hampus när det blir dags.
    Ja! Jag inser att jag har lite hundtänk faktiskt. Positiv förstärkning! :)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011