• Buseyra

Spara ut sin riktiga hårfärg - tips på hur man håller emot färgbegäret?

Har låtit bli att färga håret sen december 2010, har en utväxt på 6,5 cm som inte syns så värst mycket med tanke på att jag sista färgningen la i en liknande färg som min egna. Problemet är att jag har abstinens efter att färga håret! Gillar förändring. Så fort jag går in i en butik så kliar det i fingrarna, det låter säkert helt sjukt men för att stilla begäret så MÅSTE jag gå förbi hyllan med färg och titta, jämföra, drömma.. haha.

Snälla, ge mig tips på hur man kan låta bli! Tanken av mitt egna friska hår hjälper inte alltid! Tips på uppsättningar, frisyrer, "sysselsättningar" eller vad som helst som kan få mig att ge f*n i hårfärg!

• Svar på tråden Spara ut sin riktiga hårfärg - tips på hur man håller emot färgbegäret?
  • Stårscha

Skaffa lite roliga hårspännen, och sedan ger du dig på att färga kläder, gardiner och sådant istället för håret.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • AngoStura

Jag kan tyvärr inte ge några tips alls för jag har exakt samma problem. Det enda som fungerade var att ha en bebis som sov väldigt dåligt, men inget varar ju för evigt, vilket iofs var tur.

• dotty

jag färgade mitt naturligt mörkt rödbruna hår svart. när jag ville sluta med färg blekte jag ner de toksvarta delarna och började tona håret i en färg som var så nära min egen som möjligt. toning är ju mest bara göttigt för håret så det blir blankt och jämnt i färgen och jag stillar mitt färgbehov eftersom jag ändå pillar och tonar det även om färgen inte direkt ändras. nu har jag nog bara mitt "eget" hår kvar, alltså inget färgat, och någon utväxt syns inte. tonar det kanske 3-4ggr om året när jag får för mig att jag behöver en uppfräschning. gillar att experimentera med olika kurer och inpackningar och grejer också. jag är nog lite beroende av att fixa med håret jag med så då får man stilla det på andra sätt än med färg :).

varför vill du sluta färga? är det för att det sliter på håret? isåfall kan du ju lika gärna tona det. det mår håret bara gött av.

• Buseyra
    dotty skrev 2011-04-12 02:12:58 följande:
    jag färgade mitt naturligt mörkt rödbruna hår svart. när jag ville sluta med färg blekte jag ner de toksvarta delarna och började tona håret i en färg som var så nära min egen som möjligt. toning är ju mest bara göttigt för håret så det blir blankt och jämnt i färgen och jag stillar mitt färgbehov eftersom jag ändå pillar och tonar det även om färgen inte direkt ändras. nu har jag nog bara mitt "eget" hår kvar, alltså inget färgat, och någon utväxt syns inte. tonar det kanske 3-4ggr om året när jag får för mig att jag behöver en uppfräschning. gillar att experimentera med olika kurer och inpackningar och grejer också. jag är nog lite beroende av att fixa med håret jag med så då får man stilla det på andra sätt än med färg :).

varför vill du sluta färga? är det för att det sliter på håret? isåfall kan du ju lika gärna tona det. det mår håret bara gött av.
    Vill sluta färga för att mitt hår har tagit så enormt stor skada av det och jag vill ha min riktiga hårfärg nu. Börjar i princip bli tunnhårig och nästan kal på vissa ställen i pannområdet. Nej jag vill inte tona heller.. då gör jag hellre en inpackning. Ska jag sluta så vill jag sluta HELT! Men tack för tipset ändå :)
  • Bling1975

Hårspännen, diadem, roliga klippningar eller uppsättningar kan distrahera. Annars får du satsa på roligt smink istället, det är ju i alla fall färg i närheten av håret.

Stitch längtar efter Lilo
  • Buseyra
    Bling1975 skrev 2011-04-23 01:53:15 följande:
    Hårspännen, diadem, roliga klippningar eller uppsättningar kan distrahera. Annars får du satsa på roligt smink istället, det är ju i alla fall färg i närheten av håret.
    Jag har faktist börjat experimentera med smink istället! Skrattande
Svar på tråden Spara ut sin riktiga hårfärg - tips på hur man håller emot färgbegäret?