8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
Min 9 månaders har oftast minst 3 uppvak för amning på natten fortfarande...
Min 9 månaders har oftast minst 3 uppvak för amning på natten fortfarande...
har/vill du testa samsovning?
Om det är så att det är närheten han är ute efter tänker jag.
Kan kanske blir svårt att få bort nattamningen då men det kanske är värt det med lite längre sovpass
Ja jag hoppas!!!! Man börjar ju bli lite matt när man max sovit 3 timmar i sträck på 8 månader. 

Ja det är konstigt hur folk fungerar.
Igår sa svägerskan "Ja men nu sover han väl bättre på nätterna iaf?" (hon och svärmor har varit säääääääkra på att om han får mer mat än bröstmjölk så mååååååååååste han sova hela nätter, vilket är skitsnack)
när jag skrattade och sa "Haha nej inte direkt..." då nästan skrek hon Va och tittade konstigt på mig.
Hon är också av åsikten att lägg han på kvällen och låt han skrika, till slut somnar han.
Inte en chans i h*lvete att jag gör så!
![]()
Ja så känner jag med.
Får ont i magen när man läser alla "råd" om sömnmetoder, att vägra barnet bröstet på natten för "dom behöver minsann inte äta på natten efter 4/6 månader" osv.
Va skönt att det finns fler! För ibland undrar jag om det bara är vi kvar som inte fått rätt på sovandet, ibland undrar jag tvärtom om ifall det bara är jag som är gnällig och hade fel förväntningar på vad det innebär att ha barn: att alla har det så här men att det bara är jag som gnäller.
Här märks seperationsfasen också av tydligt på natten, han har alltid vaknat varannan timme men tidigare för att äta. Nu har vi fått knas på maten på dagen och då är han inte så hungrig nattetid, men han vaknar fortfarande varannan timme för att kolla att jag är där?
Jag håller med vad ni säger om besvikelse/frustration - värsta nätterna är efter en "bra" natt, för då blir man så lack när allt är som vanligt igen. Och tidigare hade jag ett "bryt" efter varje månadsdag eftersom jag hela tiden tänkte "efter 5 månader vänder det", "efter 6 månader vänder det" osv osv.
Som sagt, inga förväntningar är nog et bästa och helt plötsligt en dag så har vi barn som sover! SÅ PIGGA VI KOMMER VARA DÅ!!!!!!!!! 
Här finns lite intressanta radioklipp som jag nämne tidigare i tråden (scrolla ner på sidan till klipparkiv...) med svar från barnpsykologer, tycker jag fått lite tröst i dessa!!
sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=...