Flickan och kråkan skrev 2011-04-08 19:55:40 följande:
Pepp:
- Finns det några barn som sover bra i den åldern?
- Min yngsta vaknade var 30-60 minut konsekvent nätterna igenom mellan 5½-9½ månad. Innan dess vaknade han spädbarns"normalt" och vill amma var 1½ -2 timmar. Han började sova hela nätter mer eller mindre över natt strax före 10 månader då han kom ur separationsfasen. Hade innan dess slutat nattamma genom att gå upp och vagga och ingen napp.....så när han var redo att sova hela nätter så fanns det inget som hindrade. Samsov och samsover fortfarande med båda annars hade jag nog inte överlevt

....och så är det ju så mysigt

.
- Min äldsta hade också massor av uppvak i den ålder. Han började inte sova hela nätter förrän vid 13 månader, men även för hans del så blev sömnen avsevärt mycket bättre efter separationsfasen runt 9-10 månader någonting.
Du kommer också att få sova vännen

. Ur mitt perspektiv låter ditt barn alldeles normalt

. Mina barn har aldrig någonsin somnat själva. De sov all dagsvila i sjal tills de var året cirka. Man glömmer och piggnar till fort. Har en 3- och 2-åring som somnar lätt på kvällarna MED sällskap och sover hela nätter sedan länge. Det kommer

.
Tack!

Ja jag hoppas!!!! Man börjar ju bli lite matt när man max sovit 3 timmar i sträck på 8 månader.

Det positiva är ju att tandsprickning, separationsfas, sluta nattamma osv inte gör någon större skillnad eftersom han ändå oftast vaknar varje timme. Kanske dumt att sluta nattamma (1ggr/natt) nu när han precis blir 8-mån?