8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
Nu är det dock separationsfasen vi går igenom, så nu äter hon en gång/natt igen!
Efter en helt ok natt mot gårdagen, var det inatt åter dags att vara vaken
Hon sov i alla fall ok fram till 3:30 (jag lade mig 21 så jag fick i alla fall 6 timmars hyfsad ostörd sömn) Sedan var hon halvvaken, skrek ibland, slumrade till i min famn etc till kl 5, då hon somnade om o sov till 6:45.
Idag har vi varit ute hela dagen och njutit av våren, så vi får väl se hur natten blir.
Just nu sover hon gott i vår dubbelsäng sedan en halvtimme ungefär.
Under denna period tänker jag ha henne sovandes där hela natten får se om det "hjälper" lite i alla fall...
Har fört lite "loggbok" över sovandet den senaste veckan och det har varit varannan natt med orolig sömn o skrik och varannan natt ett uppvak då hon direkt somnat om efter amning.
Om denna trend håller i sig har vi tyvärr en orolig natt som väntar.....
Ser ingen orsak till varför det har blivit så dock, så ingen lösning i sikte.
Kan ju bara hoppas att trenden bryts!
Glad påsk till er alla sömnlösa mammor!!

Nova har fortsatt att sova bättre, inget skrik på nätterna. Så skönt att i alla fall få ligga kvar i sängen hela natten, även om jag vaknar när hon vill ha napp plus amma en gång.
Igår var vi iväg hela dagen och hon somnade i bilen när vi åkte hem, som vanligt runt 18:45.
Väl hemma kl 21 ca, så var hon "jättepigg" och inte alls sugen på att sova. En flaska välling till fick hon (som gjorde henne ännu piggare...) 22:20 ca slocknade hon i spjälsängen. Och jag strax därefter 
Inget skrik på nätterna det sista (skönt!) men hon sover ff oroligt till och från och vaknar tidigare (runt 6) och somnar inte om av att bli ammad...
Krånglar mer vid läggning också, sätter sig upp och snurrar och har sig. Allt för att inte somna... Det tar iofs oftast inte mer än ca 15 min innan hon sover, men för ett tag sen somnade hon typ innnan gonattvisan var färdigsjungen Haha.