Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Den här tråden verkar vara för oss också! Våra sömnproblem började för ca 2 månader sen och sonen är nu 7½ månad. Just nu somnar han lätt och sover bra fram till 01 men sen är det att vakna varje eller varannan timme för att vid fyra vakna helt och inte vilja somna om. Det brukar ta en timme där innan han till slut "ger upp" och somnar igen. Jag ammar ungefär två gånger per natt som det är nu. Om nån hade sagt att jag 1) inte skulle ha sovit mer än 5 timmar i sträck på 7 månader (och det har bara hänt nån enstaka gång) och 2) fortfarande skulle amma på natten vid nästan 8 månaders ålder skulle jag antagligen skrattat åt skämtet. Nu är det i högsta grad sanning. Men vi kämpar på! 

• Anceka m D
    Jenny76 skrev 2011-04-18 19:24:51 följande:
    Efter en helt ok natt mot gårdagen, var det inatt åter dags att vara vakenSkrikandes

Hon sov i alla fall ok fram till 3:30 (jag lade mig 21 så jag fick i alla fall 6 timmars hyfsad ostörd sömn) Sedan var hon halvvaken, skrek ibland, slumrade till i min famn etc till kl 5, då hon somnade om o sov till 6:45.

Idag har vi varit ute hela dagen och njutit av våren, så vi får väl se hur natten blir.
    Just nu sover hon gott i vår dubbelsäng sedan en halvtimme ungefär.
    Under denna period tänker jag ha henne sovandes där hela natten får se om det "hjälper" lite i alla fall...
    Åh, den som ändå fick 6 timmar! ;) Nej, självklart fattar jag att det är jobbigt oavsett. Jag tycker själv att det jobbigaste är att man liksom aldrig vet hur mycket man kommer få sova. Blir det 2 timmar i sträck i natt, eller 4? Kommer jag behöva vara vaken en timme när jag är som tröttast? Kommer jag behöva gå upp kl 6 eller kan jag få "sovmorgon" till kl 7? :)
  • Anceka m D

Tjoho, bästa natten på länge! Lillkillen somnade 20, nåt litet uppvaknande vid midnatt, vaknade och ammade vid 2 och sov sen till 06.00! Själv vaknade jag strax innan med en känsla jag saknat men som jag hade några nätter runt 4 månader när det var som bäst med sömnen, "oj, undrar vad klockan är - nu har han sovit länge!" Skrattande

Well, bäst att passa på att njuta idag för redan i natt kan det vara helt annorlunda... 

• Anceka m D

Vi har också väldigt bra nätter just nu. Somnar strax efter sju och sover till sex, ev med något enstaka uppvak där det räcker med att vyssja lite (eller som i natt, vända på honom eftersom han hade lyckats få huvudet nere vid fotändan...). Har haft lite tidiga uppvak men jag har börjat att begränsa dagsömnen lite och då sover han iaf till sex. 

Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!