Inlägg från: Marianne84 |Visa alla inlägg
  • Marianne84

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Jag vet inte om min son vaknar mkt om nätterna längre. Han ammas och sover bredvid mig. Min sambo har berättat att jag ammar sonen i sömnen och att vår Son hittar också själv till Tutten. De är väldigt skönt. Han är 8m. Men alla måste ju hitta metoder för vad som funkar för en själv och sitt barn. Men de är inte alltid lätt. Men de är guld värt att få sova om nätterna.

• Marianne84

Min son sover inte alls om dagarna. Nån gång har han sovit i 30min men de är så pass sällan. Om man inte räknar med dem ggr han blundar när han Äter så blir de mer.

• Marianne84

Vår son sover i vår säng mellan mig och väggen. Super bekvämt och mysigt. Då har jag sonen på ena sidan och sambon på min andra sida :)

• Marianne84

Min son är så mammig så han vägrar att nån rör honom när han är kinkig då är De bara jag som gäller. Så jag tar allt själv lättast så då för han hinner inte väcka någon annan än mig. Men på dagarna så kan jag låta han sova lite på mig så då sover han lite mer på dagen. Funkar när jag bara har honom. Haha får hoppas att när Man skaffar syskon att de barnet inte blir så här Om de blir så då får man försöka vänja av de fort :)

• Marianne84

Alla barn är så olika precis som vi vuxna.. Vi har olika mycket sömnbehov. :) Min sons nattsömn har blivit bättre iaf. Se när han kommer sluta sova med oss i sängen :) Någon här som går på babysim? :)

• Marianne84

Tbc sprutan är Inge rolig att ta har jag hört och den kan ge ärrbildning. Babysim är verkligen bra.. Går på de och har valt en lite senare tid 18.00 och efter babysimmet brukar han sova otroligt bra. Har snart gått klart steg 3 så vi har ett steg kvar på babysim.

• Marianne84

Vet hur de känns att inte ha någon i närheten som man umgås med. Inatt vakna Lukas och gallskrek och spände sig och hade sig. Och krokodiltårar i mängder men fick han lugn fort. Han sover bredvid mig vilket underlättar enormt iaf för mig så jag blir inte lika trött av de. Han somna i min famn så kunde jag somna sittliggandes.

• Marianne84

Småbarnslivet är inte alltid enkelt de sätter förhållandet på prov. Jag lägger mig samtidigt som min son, ammar honom tills han somnar. När han sover så rullar jag honom försiktigt ner bredvid mig. Sen lägger jag mina kuddar bredvid honom så kliver jag upp och då har jag och min sambo lite tid ihop för han nattar sin son samtidigt. Så brukar vi äta kvällsmål tillsammans. Sen har vi ibland varit så trötta så att vi lägger oss i sängen och ser på tv i stället för i v-rummet. Min son har haft kolik och har fortfarande jobbigt med magen men inte på samma sätt som förut. Så är glad att de går och rätt håll. Skillnad jag har ett barn så kan vila om jag får honom att vilja vila på dagen :) Sen är jag mkt hos mina föräldrar så ja får avlastning också.

• Marianne84

Jag ligger ner så ligger min son på mig då sover han som bäst när han är orolig och jag får sova i lugn och ro. ;)

• Marianne84

Min son väger 10kg sist jag vägde honom och de går att ligg amma. :)

• Marianne84

Jag liggammar så fort jag bara kan men alltid kvällar och nätter även dagtid om jag inte är borta eller har besök :) De är super mysigt. Tycker inte de är tungt men har gjort de sen han föddes. Sen är de så bekvämt när man sa sover man slipper sätta sig upp eller bulla upp bakom sig så Man kan sittaligga. Sen är de som med allt annat alla barn tycker inte om samma saker eller vill inte lära sig. Därför får man hitta metoder som passar en själv och sitt barn. När jag är hos mina föräldrar så liggammar jag. Jag tar upp hela deras soffa eller snor deras säng :) De skrattar åt mig och tycker jag har hittt ett väldigt bekvämt sätt att amma på. ;) De är så skönt så de har man båda händerna fria och man slipper den statiska hållningen som vart tyngre och svårare att hålla honom i. Fast jag och min son har lite udda varianter. :)

• Marianne84

Jag har på magen antingen i samma riktning som mig och ibland ligger han tvärs över mig med benen ner i madrassen. Han är söt han hittar sina egna ställningar ibland. Bekvämt för då kan jag ligga på rygg och bara ta de lugnt :)

• Marianne84

Linnic: de finns barn som sover 19-7 utan att äta där i mellan.

• Marianne84

Jag vart akutsnittad så för mig var de den skönaste ställningen att amma, så liggamma var min räddning och sen har den ställningen bara hängt på fast lillkillen blir 9månader snart. Mysigt igår la jag mig ner i hammocken och ammade både han och ja slumra till då medans vi vaggades :) så mysigt. Så de vart en powernap ute i de fria :)

• Marianne84

Jag är hemma hos mina föräldrar om dagarna så jag kidnappar deras hammock/tomt. Såå mysigt :) Längtar tills att man har en egen villa och ja ett drömhus. Funderar på att köpa ngt riktigt bekvämt och mysigt till min balkongen i sommar ;)

Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!