• Linnic

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

här är en zombie till!!!  jag är så trött att jag knappt orkar skriva eller prata om min sons sömn längre.

jag är så trött på att bli väckt på nätterna (varannan timme) att jag nästan får ångest över att gå lägga mig. ("jag ska ju ändå bli störd så fort jag stänger ögonen") så då lät jag egoisktisk. men varje dag i 6 månader har jag sagt till mig själv "det blir nog snart bättre". fantastiskt vad stark man är. känns som att man går och går och bara väntar på att störta. men man gör nog aldrig det som mamma. eller?!

• Linnic

ploten: förstår absolut vad du menar. och jag kan ju hålla med om att man får helt enkelt bara acceptera det hela. inte tänka så mycket.  

• Linnic

jag liggammar också och har gjort det sen grabben blivit så stor. mycket skönt och mysigt. vi somnar ofta tillsammans på det sättet. ;)

• Linnic

Min son får kvällsmat vid ca 18 och sen ger vi välling vid sängdax ca 19. Han somnar oftast gott efter detta. Första vaket är vid ca 23 och då ammar jag och han somnar om. Sen vaknar han 3-4 och jag ammar. Sen vaknar han 6-7 och det är god  morgon och gröt. Flera gånger få han nappen mellan dessa vaken. Han soover för det mesta i sin säng så det är ett himla hoppande i och ur min egen säng.

Jag vill ju helst sluta med ammandet men kan man ge välling fler gånger på natten?? Hur gör ni? Har ni några tips hur vi ska göra för mer sömn och mindre ammande. Vill ju egentligen inte att han ska förknippa vaknande med mat men samtidigt klarar han sig väl inte på vällingen mellan 19 - 07. Obestämd Eller??

• Linnic

okej. men ger ni välling vi uppvaknandet eller hur gör ni som INTE ammar??

• Linnic

Nu tar min lille kille flaskan och verkar gilla välling så igårkväll gav jag honom 270 ml vid ca 19 tiden. Han vaknade vid halvtid ca 02 och då gav jag honom ca 100 ml. Han somnade om och sov till ca 08. Hoppas det funkar även inatt!!! Det är för mig jättelyx att bara vakna EN gång. Jag hade inte tänkt börja med välling på natten men vad gör man inte för att få sova lite. Fajten med att sluta med nattmat får jag ta sen helt enkelt.

Är ju inte konstigt om han blir hungrig på natten då han äter dåligt med RIKTIG mat på dagen.

Jag kommer köra välling då jag inte orkar amma honom hela nätterna genom. För mig kan det räcka med en amning per dygn numera. Jag tyckte det var mysigt med amningen och helammade honom därför till 7 månader men nu får det nog vara nog. :)

• Linnic

använder mam (antikolikflaska) 270 ml med dinapp nr 3. Jag låter grabben ligga i spjälsängen när jag ger välling på natten. vill störa honom så lite som möjligt. på kvällen, inför nattning, ligger han ibland i vår säng och så lägger jag över honom till spjälisen när han druckit upp. ibland, om han är jättetrött, så ger jag honom flaskan med välling i spjälisen.

jag längtar fortfarande efter att få sova på natten.

Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!