8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
Jag har endast läst ts och inser att jag missat hälften av diskusionen, minst! Ursäkta...
Jag har 3 barn (senaste född i juli) och har delammat alla och gett flaska med ersättning. Vi samsover (mestadels. egen säng endast kvällar och dagtid). Har inte haft några barn med sömnproblem....Vet såklart inte om det är därför, eller och vi bara har en väldig tur.
En sak jag kan tänka på ts är om ditt barn gärna tar napp, testa att stoppa i en flaska med ersättning istället då och då...(om du kan tänka dig det, vissa är så amningshysteriska).
Vi kör välling endast sista målet inför natten och det ger (oftast) jag min lilla tjej i sömnen. Sen sover hon vidare hela natten till mellan 6 och 7. Hon sover alltså nonstop (med vällingpåfyllning runt 11) i allafall 10 timmar.
Nu när det blir ljusare är det också viktigt att ha mörkt i sovrummet.... täck för fönsterna med en lite tjockare gardin om det behövs! Lycka till :).
Kram!
Hoppas det nu bara funkar lika bra inatt.............

Vi sover tillsammans hela natten, söver honom i vår dubbelsäng från början. På dagarna sover han ett pass vid ca 9.30 och ett längre vid 14. Oftast blir det 2-3 sammanlagt på dagen.