Hur det känns för oss styv-/bonusbarn
Intressant, det är lite liknande känslor man har som bonusförälder. Dvs att det är så skört! jag tror oxå att man som bonus tar MYCKET mer illa upp när/om bonusbarnet säger något elakt eller påpekar saker, för man har inte den självklara relationen. Jag tror att många pappor vill att den nya kvinnan ska ta ansvar för barnen och uppfostra, lite grann som att fortsätta där mamman slutade i deras relation till barnen. Men detta tär väldigt på barnens och tjejens relation.
Jag har själv fått kastat i ansiktet att -det är så mycket lättare för dej att säga till barnen för du är inte förälder osv menat att jag ska ta mer ansvar än föräldrarna då det är svårt för dem för de älskar sina barn!! jag har märkt att det blir negativt för oss. Missförstå mej inte nu-jag säger självfallet åt mina bonusar men det är skillnad i helvetet så att säga. Lillbonusen är det just nu väldigt komplext med, han är väldigt dissande och har varit elak i skolan. Då jag har sett till att han får mer utrymme med sin pappa och ägnat mej mer till store. Men den lille glider ju bara längre bort:(
Han gråter i sömnen och är väldigt "dissande" mot mej. Sambon och jag har nu förra v börjat dra en helt annan paralell, det kanske inte är pappan han behöver mer, det kanske är mej!!! Jag har ju dragit mej undan och våra kvällsmys stunder har ersatts med pappan och jag läser med den store ist. Och lillen är tydligen jätteledsen över detta det är därför han är så dissande. Ush vad fel det kan bli....man vet ju aldrig vad som är rätt!!