Inlägg från: Tazzme |Visa alla inlägg
  • Tazzme

Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!

Tja, det kunde ju vara kul att satsa på nåt tema som hänger ihop med just dig och din 18-årsdag. T.ex. så hade vi 80-tals tema då min man fyllde 30 förra året, eftersom han är född 1980. Så kanske du kunde köra på 90-talstema eller typ Beverly Hills 90210-tema, Melrose Place eller någon annan tv-serie eller film som var stor på 90-talet.

90-talsmodet var ju inte sååå extremt, så även om du ber folk klä sig i kläder i stil med 90-talsmodet, eller t.ex. då klä ut sig som karaktärerna i Beverly Hills, så tror jag nog att ni vågar gå på krogen efteråt utan att skämmas Skrattande Tycker också att mycket mode nuförtiden är rätt 90-talsinspirerat.

Ett helt annat förslag på tema är ju typ "Hollywood" eller "Glamour" eller nåt sånt. Dvs. du pyntar i lite glittrigare stil, bjuder på tjusiga drinkar (eller OK drinkar men i "tjusiga" plastglas med paraplyer, cocktailpinnar etc.) och ber folk klä sig i "Hollywood-stil" alt. extra glamouröst typ Marilyn Monroe osv.
    Tycker själv att såna temafester är lite roligare än att bara gå efter en viss färg. Man får ju tillfälle att vara lite xtra kreativ då man fundera vad man ska ha på sig och så Glad

Nä usch, nu vill jag gå på fest och dricka tjusiga drinkar! Men inget sånt för mig förrän tidigast då bebisen kommer i augusti Tungan ute

• Tazzme
    Turkosfjäril skrev 2011-04-09 17:28:57 följande:
    Dresscode: black/white? Är det tråkigt?
    Nja.... kanske lite. Det är ju egentligen bara färger det är frågan om. Har du nåt annat slags tema så kan du använda det också på musiken etc. Visst går ju ett färgtema att använda på dricka/maten också förstås, men andra typer av teman så känns lite... större på nåt sätt.

Men det är ju bara min åsikt Glad
Svar på tråden Hjälp mig komma på ett tema till min 18års fest!!