• bolla0912

    Inskolning på dagis?

    Hej.


    Jag har en son som är född i december 2009.


    Vi är nu inne på fjärde veckan med inskolning på dagis då det inte går nå bra att lämna han. Han blr så hysterisk och gråtert så dagispersonalen säger att han typ blir okntaktbar. Han vill inte ha nappen, och inget hjälper.


    Han skulle ha börjat på dagis tidigare men vi har fått skjutit på de då han ar varit sjuk och legat på sjukhuset.Han verkar ha blivit svår att lämna bort till nån annan för ett par timmar eller över natten sen vi kom hem från sjukhuset.


    Någon som har nått tips på vad vi ska göra så han blir trygg med att vi kommer komma tillbaka. Min svärmor skulle ta med han på promenad igår och han gråt hela vägen ända tills hon vände med han så han såg att dom var påväg tillbaka hem.

    Jag börjar jobba första Maj så vill ju att de ska kunna gå och lämna han snart,

    Tacksam för tips.

  • Svar på tråden Inskolning på dagis?
  • Lena

    Ha längre tid du är med under inskolningen? En speciell fröken som tar hand om honom?

  • bolla0912
    Soffifi skrev 2011-04-10 20:18:34 följande:
    Hur har inskolningen sett ut? Det är ju väldigt olika mellan olika dagis..
    Det är ett föräldrakoperativ. Första veckan var vi med  ett par dagar, sen gick vi ut till ett annat rum korta stunder. andra veckan fick vi ta säga hejdå och ta korta promenader på en kvart ca och komma tillbaka, sen tredje veckan försökte vi lämna han en timme och sen komma tillbaka. Men han gråter ända tills vi kommer. Vägrar äta frukt på frukstunden som är när vi lämnar han. Ingen ting hjälper som sagt han blir hysterisk.
    Det går bra när vi är med. då går han iväg och leker i andra rum med mera. Då vet han ju att vi är där och då är han hur lugn som hellst.
  • bolla0912
    Lena skrev 2011-04-10 20:20:01 följande:
    Ha längre tid du är med under inskolningen? En speciell fröken som tar hand om honom?
    Jag är med hela dagen då de inte funkar att lämna han och då går det jättebra, Då går han till och med och leker i andra rum. Och det är bara en speciel som tar han om han. Och henne ger han kramar och pussar inna vi åker hem så de verkar som han är trygg med henne nu.
  • Soffifi

    Det kan ju vara så att han är extra otrygg pga sjukhusvistelsen, vet inte hur sådant påverkar. Men jag skulle nog be personalen att du får vara med hela tiden, fast hålla dig i bakgrunden. Till slut kommer han mest tycka att du är i vägen tror jag. 
    Vi hade det rätt så smärtfritt när vi gjorde inskolning så jag har inga supertips.
    Men, var noga med att han inte får se att du blir orolig. 

  • bolla0912
    Soffifi skrev 2011-04-10 20:26:29 följande:
    Det kan ju vara så att han är extra otrygg pga sjukhusvistelsen, vet inte hur sådant påverkar. Men jag skulle nog be personalen att du får vara med hela tiden, fast hålla dig i bakgrunden. Till slut kommer han mest tycka att du är i vägen tror jag. 
    Vi hade det rätt så smärtfritt när vi gjorde inskolning så jag har inga supertips.
    Men, var noga med att han inte får se att du blir orolig. 
    Jag blir inte orolig för jag vet att vi måste få det att funka. Men idag gick det jättebra. Lämna han en halvtimme å när jag kom tebaka fick jag inte komma in för han var jätte glad å gråt inget alls:)
  • Soffifi
    bolla0912 skrev 2011-04-11 19:56:03 följande:
    Jag blir inte orolig för jag vet att vi måste få det att funka. Men idag gick det jättebra. Lämna han en halvtimme å när jag kom tebaka fick jag inte komma in för han var jätte glad å gråt inget alls:)
    Skönt! Då löser det sig säkert för er! :)
Svar på tråden Inskolning på dagis?