DS = Abort?
Queenie70 skrev 2011-04-10 22:32:45 följande:
Fast det handlar nog inte om att man anser att barn med DS inte "duger". Utan att man som likt många andra skäl till abort inte anser att man kan ta emot ett barn med DS. Att man inte vill utsätta sig för den situationen och allt vad det innebär att ha ett barn med särskilda behov. Det är knappast ett sämre motiv till abort, än att man kanske inte har råd, ork eller tid, eller har rätt pappa vid en graviditet som man väljer att avbryta.
hade jag velat göra en abort pg av DS så är det utav anledningen att inte utsätta barnet för alla problem och alla blickar osv som folket ger, dagens människor dömer folk väldigt fort och oftast för deras utsida inte insidan.. skulle inte vilja sätta mitt barn i en situatiion där den måste känna sig annorlunda, många tänker att folk med DS är dumma och osmarta och efterblivna enligt vad jag själv har hört kompisar och folk runt mig säga...men jag umgicks med en som hade ganska mild DS och hon va då inte dum.. hon berättade själv hur jobbigt det är. så det vill inte jag se mina barn gå igenom varje dag hela sitt liv.