• Förtrollad

Hade du uppskattat att bli utklädd på din möhippa?

Jag har blivit bjuden till en möhippa där vi först ska göra något seriöst med bruden men under eftermiddagen klä ut henne och låta henne göra pinsamma uppdrag.

Bruden har lagt extremt mycket tid, pengar och energi på det perfekta brölloppet och då känns det som att hon kanske skulle vilja ha en mer välplanerad och vuxen möhippa.
    Men det känner jag kanske bara för att jag hade velat ha det så om det var jag. Jag hade hatat mina vänner om de klädde ut mig men andra kanske uppskattar att bli utspökade och runtsläpade på uppdrag?

Vad tycker ni? Är det andra som tycker att det faktiskt hade varit en minnesvärd och rolig möhippa att bli utklädd?

• Svar på tråden Hade du uppskattat att bli utklädd på din möhippa?
  • Tjatte

Nej, det hade jag inte uppskattat och inte heller hade jag uppskattat en massa fjantiga uppdrag.

• Tecken

Det beror på vad "klä ut henne" innebär... Jag hade utgått från att mina vänner behandlat mig som de själva velat bli behandlade.

• ThaGirl

Jag blev utklädd på min möhippa med massa uppdrag! Det var skit kul! =D

• Verkligen

Nej, jag skulle inte uppskatta det då jag inte gillar att vara i centrum så att säga. Skulle kunna sträcka mig till att man hade på sig en typ tiara med slöja som en del brukar men inte mer än så.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Diablo

Jag hade inte uppskattat det alls. Jag hade hellre ätit en god måltid, gjort lite roliga saker. Någon jag känner fick spela in en cd. Det var väldigt uppskattat. Men att bara klä ut någon, supa den full och göra massa strunt är inte kul enligt mig.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Linda1976

Jag hade totalvägrat utklädning och pinsamma uppdrag. Dog inte den trenden ut typ 1997? Nä, genomtänkta roliga, minnersvärda saker. På alla möhippor jag varit på genom åren har det varit blandade aktivteter, både dyra och billiga:

silversmide
    lära sig blombinderi
    glasblåsning (det fick jag göra)
    kidnappning av snygging på mc (hände mig på jobbet!)
    pic nic
    spela in CDskiva (som spelades upp på bröllopsmiddagen)
    spa
    paintball
    go cart
    tipspromenad (samma frågor på svensexan sen jämfördes resultaten)
    måla tavla till blivande maken
    husmorskunskaper (brodera, stryka osv med poängsättning, mannen får göra samma på sin svensexa, den som vinner "vinner" hushållsgöromålen hemma i 1 v)

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Tazzme

Jag blev utklädd på min möhippa och det var sådär roligt... jag hade redan i ett tidigt skede diskuterat möhippor och bröllop med både min bästa vän och min ena syster och sagt att om det någonsin ordnas möhippa för mig så vill jag hellre ha en lite "vuxnare" möhippa med god mat, gott dricka, kanske nån spabehandling etc (och förstås lite roligheter också!) än en där man bara ska skämma ut sig och göra pinsamheter.
    Nå.... det blev lite mittemellan...
    Inte ska man ju klaga på nåt som andra fixar åt en, de ordnar ju en möhippa för att de tycker om en så... Men jag hade nog hellre blivit utstyrd i lite finare kläder än de jag hade. För även om man är utklädd så behöver man ju inte se ut som sk*t. Men det jag fick sätta på mig var kläder de samlat ihop till och köpt på loppis så ingenting passade riktigt i storlek. Det var byxor som nästan föll av, en topp som var 2 numror för liten etc. Så jag kände mig allt annat än fin.

Visst hör det till att det ska vara lite pinsamma uppdrag och utklädning. Och jag hade inget emot att få göra lite pinsamheter. Inte heller tyckte jag det var farligt att jag skulle vara utklädd under första delen av dagen. Men då vi på kvällen gick på restaurang och krog så hade jag gärna haft lite finare/bekvämare kläder på! Det finns ju många andra sätt att visa att det är en möhippa på, än att klä ut bruden i pinsamma kläder!

• Tazzme

Tillägg:

Det är ju dock väldigt olika från person till person hur man vill ha sånt. En av mina f.d. bästa vänner så hade särkerligen blivit otroligt besviken ifall hon inte blivit "tvingad" till att göra pinsamheter hela dagen och klä ut sig som en (sexig!?) fågelskrämma Glad

Men där tycker jag att de som planerar såna tillställningar ska försöka se mer till vad de tror bruden själv skulle uppskatta, än vad de personligen anser "hör till".

• littlepixiegrl

Jag blev utklädd och såg inte riktigt klok ut och fick göra en drös med tokiga upptåg/uppdrag, men nog var det en minnsevärd och rolig möhippa för det!
    Alla mina älskade vänner var ju där och firade mig 

Nu måste ju dock tilläggas, att jag är ganska spexig av mig och är det en person som inte är det och som man har anledning att tro att den blivande bruden inte skulle uppskatta utklädnad och/eller uppdrag/upptåg, så ska man nog avstå!

@-`-,-- Isobel Róisín, mitt busfrö, f. 22 maj -09 --,-´-@
  • SilverEmma

Jag skulle absolut inte vilja bli utspökad och bortgjord. Jag tycker sånt är skitpinsamt. Jag gifte mig i hemlighet och slapp därmed möhippa men jag misstänker att den kommer någon gång i efterhand...antagligen till sommaren. Som tur är så vet min bästa vän vad jag skulle uppskatta och inte.

Då var man fru då!
Svar på tråden Hade du uppskattat att bli utklädd på din möhippa?