• Förtrollad

Hade du uppskattat att bli utklädd på din möhippa?

Jag har blivit bjuden till en möhippa där vi först ska göra något seriöst med bruden men under eftermiddagen klä ut henne och låta henne göra pinsamma uppdrag.

Bruden har lagt extremt mycket tid, pengar och energi på det perfekta brölloppet och då känns det som att hon kanske skulle vilja ha en mer välplanerad och vuxen möhippa.
    Men det känner jag kanske bara för att jag hade velat ha det så om det var jag. Jag hade hatat mina vänner om de klädde ut mig men andra kanske uppskattar att bli utspökade och runtsläpade på uppdrag?

Vad tycker ni? Är det andra som tycker att det faktiskt hade varit en minnesvärd och rolig möhippa att bli utklädd?

• Svar på tråden Hade du uppskattat att bli utklädd på din möhippa?
  • Flissi

Ja, hade nog blivit lite besviken om jag inte blivit utspökad :O)

Men alla är ju olika, hade jag inte velat bli det hade jag på allvar pratat med någon av vännerna & sagt att jag inte ville det.
    Att få sin möhippa misslycka är ju hur trist som helst.
    De jag har varit på & inblandad i har vi alltid fixat så hippan ska passa bruden!
    Det är väl rätt meningslöst att spöka ut någon som inte vill!!!!

Enda gången det blivit lite misslyckad var en tjej som fick gå modevisning för oss inför kvällen & så röstade vi vilken outfit hon skulle ha på sig. Bara det alla kläderna var fula omoderna, men inte så fula/omoderna att det liksom syntes, utan det såg ut som att hon hade taskig smak bara.
    Sätta en sån outfit på en extremt modemedveten tjej blir ju helt fel.
    Hon sa själv till mig att hon bara kände sig "ful" & att hon hellre haft dagens 70-tals mundering på sig på kvällen.
    Hon kände sig mest fånig på resturangen & ville inte alls dansa/visa upp sig. (som annars gillar)
    Det är ju skillnad på att vara "ful" så man blir rolig eller att ha kläder/utklänad man känner sig jätteobekväm i.
    (jag va inte med & fixade kläderna, hade jag vetat att de va såna kläder hade jag ropat stopp! )

• humma

Nej, jag ville absolut inte det och hade blivit lite ledsen om mina vänner ordnat en sån möhippa eftersom jag uttryckligen alltid har sagt att jag inte vill ha det så.
    Jag hade inte blivit sårad om ingen möhippa hade ordnats men mina närmsta vänner var så toppen så att de ordnade supertrevlig och rolig eftermiddag och kväll helt utan utklädning!

• Tazzme
    SilverEmma skrev 2011-04-11 13:09:37 följande:

Jag skulle absolut inte vilja bli utspökad och bortgjord. Jag tycker sånt är skitpinsamt. Jag gifte mig i hemlighet och slapp därmed möhippa men jag misstänker att den kommer någon gång i efterhand...antagligen till sommaren. Som tur är så vet min bästa vän vad jag skulle uppskatta och inte.

Vi gjorde precis samma sak! Men fick ändå en möhippa i efterhand, eftersom vi ordnade en fest ändå några månader efter att vi gift oss.

Jag hade också, som sagt var, invigt min bästa kompis i vad jag tyckte kunde vara kul och vad jag absolut inte ville göra. Hade också försökt förklara detta till min ena syster. Fick höra i efterahand att folk tyvärr hade haft ganska ordentliga diskussioner och nästan varit osams under planerandet av möhippan. Vissa envisades med att "såhär SKA det vara på möhippor" eller trodde att de visste bättre vad jag ville än vad min kompis visste, som jag de facto berättat mina egna önskemål till! Så ta det inte som en garanterad säkerhet att du berättat för din vän hur du vill ha det!
    Den kompis jag berättade mina önskemål åt hade fått vara väldigt envis för att förhindra de mest tokiga påhitten från att gå igenom! Men som tur var stod hon på sig, och min andra syster (ej hon jag berättat till hur jag ville ha det) så hade, helt oförväntat, ställt sig på "min sida" under planeringen av möhippan. Hon var en av de personer jag hade trott skulle hitta på mest jävelskap, men hon hade tagit sida med min bästa vän så det var väl de två som "räddade vad som räddades kunde" så att jag inte fick göra alltför hemska saker...
  • Dory

Jag hade nog ärligt talat blivit sårad och känt mig kränkt ifall mina vänner tvingade mig att göra pinsamma uppdrag iförd pinsamma kläder. De vet hur jag är som person och hade de gjort någonting sådant mot mig så hade det enbart varit i syfte att vara elak/jävlas, inte av omtanke för att de tycker om mig och vill ge mig en bra dag tillsammans med dem.

• Rigmor Mortis

Nej, absolut inte. Jag berättade inte ens att jag skulle gifta mig, mycket för att slippa sådana idiotgrejer

• Gurkburk

Nej, jag hade inte uppskattat det alls, men mina vänner känner mig så väl att de inte ens skulle komma på tanken. Gärna roliga aktiviteter, men sådana som är roliga för oss alla och inga pinsamheter.

Var på en möhippa för ett tag sedan och på stan mötte vi ett annat möhippegäng. "Deras" brud var rejält salongsberusad, klädd i en skitig arbetaroverall och hade en enorm, uppblåsbar krokodil på ryggen. Hon gick runt och sålde kyssar medans hennes kompisar stod med kameran och garvade en bit ifrån. "Vår" brud tittade på oss och sa att hon var oerhört tacksam att hon hade oss som vänner som aldrig skulle utsätta henne för något sådant. Vår möhippa bestod av gocart, spabehandling, glasmålning, middag hemma hos en av tjejerna och karaoke in på småtimmarna. Enda utklädningen var en lite gullig plastiara. En dag att minnas med glädje.

• La Lola

Nix o inte heller bli utsatt för en massa trams!
    O det visste de som fixade detta för mig.

Jag fick en slöja o sen gick vi o drack öl i öltälten på krogstråket (Storsjöyran) o jag sjöng lite snuskvisor för killarna som vi hamnade med.
    Passade mig perfekt! 

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lisa75

Aldrig i livet, inte alls min stil (och ingen av de möhippor jag varit på har haft sådana inslag heller).
    Men om jag varit 20 när jag gifte mig hade jag kanske gillat det  

• Bibbidi

Nej det skulle inte uppskattats.
    Jag skulle inte ens ha gått med på det.

Spelar ingen roll om de hade lagt ner mycket tid på det - jag gör det inte. Skulle vägrat.
    Om det nu är så kul att klä ut sig och sälja kyssar så kan likagärna någon av tärnorna göra det istället. Flört

Det finns en viss måtta på hur illa jag kan klä ut mig och den graden varierar visserligen beroende på hur berusad man blir, men aldrig att jag skulle gå runt och sälja kyssar och liknande! Aldrig! Kräks

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫ www.bibbidi.blogg.se
  • Bibbidi
    littlepixiegrl skrev 2011-04-11 13:08:06 följande:
    Jag blev utklädd och såg inte riktigt klok ut och fick göra en drös med tokiga upptåg/uppdrag, men nog var det en minnsevärd och rolig möhippa för det!
    Alla mina älskade vänner var ju där och firade mig 

Nu måste ju dock tilläggas, att jag är ganska spexig av mig och är det en person som inte är det och som man har anledning att tro att den blivande bruden inte skulle uppskatta utklädnad och/eller uppdrag/upptåg, så ska man nog avstå!
    Nja. Jag är känd bland min bekantskapskrets som en väldigt spexig person som är utåt och så. Som inte drar sig för att göra pinsamheter...

MEN jag skulle inte ha gått med på alla hemskheter som vissa utsätter brudar för under möhippor. Vissa kläder skulle jag kunnat klä ut mig i, men inte andra. Vissa uppdrag skulle jag kunnat göra, men inte andra ...

Bara för att någon är spexig så är det inte säkert att de kommer gilla möhippan.

Bäst är nog att försiktigt fråga bruden lite i smyg om vad de skulle uppskattat ... Hellre att man vet någonting säkert än att man står där med en full planering som inte bruden vill gröra - eller som bruden i hemlighet mår urdåligt av att göra.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫ www.bibbidi.blogg.se
Svar på tråden Hade du uppskattat att bli utklädd på din möhippa?