SilverEmma skrev 2011-04-11 13:09:37 följande:
Jag skulle absolut inte vilja bli utspökad och bortgjord. Jag tycker sånt är skitpinsamt. Jag gifte mig i hemlighet och slapp därmed möhippa men jag misstänker att den kommer någon gång i efterhand...antagligen till sommaren. Som tur är så vet min bästa vän vad jag skulle uppskatta och inte.
Vi gjorde precis samma sak! Men fick ändå en möhippa i efterhand, eftersom vi ordnade en fest ändå några månader efter att vi gift oss.
Jag hade också, som sagt var, invigt min bästa kompis i vad jag tyckte kunde vara kul och vad jag absolut inte ville göra. Hade också försökt förklara detta till min ena syster. Fick höra i efterahand att folk tyvärr hade haft ganska ordentliga diskussioner och nästan varit osams under planerandet av möhippan. Vissa envisades med att "såhär SKA det vara på möhippor" eller trodde att
de visste bättre vad jag ville än vad min kompis visste, som jag de facto berättat mina egna önskemål till! Så ta det inte som en garanterad säkerhet att du berättat för din vän hur du vill ha det!
Den kompis jag berättade mina önskemål åt hade fått vara väldigt envis för att förhindra de mest tokiga påhitten från att gå igenom! Men som tur var stod hon på sig, och min andra syster (ej hon jag berättat till hur jag ville ha det) så hade, helt oförväntat, ställt sig på "min sida" under planeringen av möhippan. Hon var en av de personer jag hade trott skulle hitta på mest jävelskap, men hon hade tagit sida med min bästa vän så det var väl de två som "räddade vad som räddades kunde" så att jag inte fick göra alltför hemska saker...