p w skrev 2011-04-11 22:42:57 följande:
Jag fick i augusti, gick hem på HP i slutet på maj och solade HELA sommaren. gick i bikini i trädgården och badade massor i poolen.
Inga pigmentfläckar alls, det enda skillnaden mot annars var att brännan tog fortare och mer än vanligt.
-dock kom några extra leverfläckar, fast de brukar komma och gå annars med.
Jag tror att det är individuellt, tänk dock på att ozonlagret är 30% tunnare än vanlig iår.
Grattis till bebisen! Augusti var en bra tid att få barn på :)
Fast det där med ozonlagret läste jag häromdagen i DN att det har redan gått förbi Skandinavien och är påväg mot Sibirien, så det inte är någon större skillnad över sverige än det brukar. Men strunt samma, man ska vara försiktig ändå såklart!

Tack!
Cloudy skrev 2011-04-11 22:44:43 följande:
ja och det ser förjävligt ut. Och ja fläckarna finns för evigt kvar men inte lika framträdande som det är under gravidteten.
Kan tillägga att jag solade ett par gånger med första, lite mindre med andra och ingenting nu med tredje och det har ändå uppkommit nya fläckar.
Högt solskydd är mitt tips till dig.
Men alltså, ska jag behöva smörja in mig med SPF30 om jag så bara ska ner och handla t ex? För ska man tro vissa på FL så har dom gått ut och hämtat posten typ och blivit som dalmatiner i ansiktet..