• Anonym (mamman)

Min 16åriga dotter ska göra bröstförstoring

Nu kommer väl vissa tro att detta är en provocerande tråd men ni får tro vad ni vill! För dumma människor finns det ju gott om.... Min 16åriga dotter X ska göra bröstförstoring till hösten, närmare bestämt i oktober någon gång och har mitt godkännande! Vet att hon bara är 16år, men jag tycker att det har hon rätt till att bestämma helt själv.. Jag själv använder mig utav botox, och fyller läpparna med jämna mellanrum - och det känner jag att det är inget med det, alla har rätt till att förändra sina kroppar och utseende om de så vill. Har fått en massa elaka påhopp ifrån min dotters kompisars föräldrar och även släktingar till oss...... Men som jag skrev, min dotter har rätt att bestämma över sin egna kropp - inte jag. Det tog lite tid att smälta att och att ge ett godkännande. men som sagt, X är stor nog att bestämma själv. Likadant med abort. Men på sista tiden har jag börjat tveka, ska jag verkligen låta min dotter utsätta sig för en så pass stor operation...???? Det är ett STORT ingrepp!! Saker kan gå fel............ Ja guud vet allt!! Vet inte vad jag vill med detta inlägg, kan poängtera att hon fyller 17år den 13 december......

Några synpunkter? Välkomna!!

• Svar på tråden Min 16åriga dotter ska göra bröstförstoring
  • Anonym (Sorgligt)

Jag tycker mest att det lät sorgligt. När man är 16 år ska man ha kul och njuta av livet. Så hemskt att många är så olyckliga att de tror att det hjälper att operera sig eller att spruta in en massa nervgift i ansiktet. Jag tycker om mig själv som jag är, med alla mina fel och brister.

• Anonym

Jag känner inte din dotter men spontant låter det inte bra.

• Anonym (mamman)
    Em00 skrev 2011-04-11 22:49:20 följande:
    Han hon verkligen växt färdigt än då..?
    Hon är väldigt mogen för sin ålder och lång. Allt är nästan helt utvecklat, MEN hon är platt bröstad ungefär. Jag som förälder tycker hon är fin som hon är, men hennes byst har inte växt någonting sen puberteten började. Vilket har tärt på hennes självförtroende ganska mycket. Hon ska inte fylla i enormt mycket utan normalt, som ser naturtroget ut.
  • Em00
    Anonym (mamman) skrev 2011-04-11 22:51:38 följande:
    Hon är väldigt mogen för sin ålder och lång. Allt är nästan helt utvecklat, MEN hon är platt bröstad ungefär. Jag som förälder tycker hon är fin som hon är, men hennes byst har inte växt någonting sen puberteten började. Vilket har tärt på hennes självförtroende ganska mycket. Hon ska inte fylla i enormt mycket utan normalt, som ser naturtroget ut.
    Mycket kan ju hända.. eller har du också små bröst?
    Varför kan hon inte vänta tills hon blir 18?
    Det är ju trots allt inte såå långt kvar dit =)
  • Anonym (mamman)
    Dominant skrev 2011-04-11 22:52:35 följande:
    Har hon även rätt att bestämma över dina pengar?
    Svar nej. Det har hon inte. Men eftersom att vi ligger väldigt bra till jobbsmässigt ser ja inga problem med det........
  • faffner

Min spontana tanke är - är det inte bättre att hon får arbeta på sin självkänsla och sedan när hon är 18 bestämma sig för om hon fortfarande vill göra operationen? Väldigt mycket händer under de åren och hon är trots allt inte mogen mentalt ännu, även om hon kan verka väldigt mogen för sin ålder. Jag skulle tro att det är bättre att hon får prata med en terapeut eller liknande, så att hon kan komma fram till varför det känns dåligt med små bröst. Det är ju faktiskt ingenting negativt med att ha det!

• Jessican92

Jag är med mogen för min ålder o lång. är 176 cm och har 75B , väger 58 kg, alltså för lite. jag tror inte jag är fullvuxen, fyller 19 iår ändå, har många vänner som brösten fortf växer på. Jag tycker du är DUM som accepterar bröstförstoring före hon fyllt 18! MYCKET händer i den åldern!! Jag tyckte med mina var små då, nu gillar jag mina som dom är för jag fått vett i huvudet .. trodde inte ens ställena accepterade folk som gör såhär till 16åringar ,jag blir ledsen.

• Anonym (mamman)
    Em00 skrev 2011-04-11 22:53:45 följande:
    Mycket kan ju hända.. eller har du också små bröst?
    Varför kan hon inte vänta tills hon blir 18?
    Det är ju trots allt inte såå långt kvar dit =)
    Sa faktiskt samma sak till henne, men jag ser på henne att hon mår verkligen dåligt av att vara platt bystad...... Jag hatar o se mina barn ledsna o olyckliga. Visst är de stunder då ja mår dåligt och vill hon ska vänta, men ålder som ålder. Ålder är ju bara en siffra..
Svar på tråden Min 16åriga dotter ska göra bröstförstoring