• J W

vecka 6 & blöder

Hur lite är "lite blod"? En liten blodblandad flytning brukar sällan vara nånting. Men är det mycket, färskt blod så kan det vara missfall på g.

Jag har haft kraftiga blödningar, störtblödningar, och det har inte varit nån fara då... Är i v.30 nu

• J W
    smufflan skrev 2011-04-12 18:39:24 följande:
    Vill bara bara förtydliga att små blödningar utan smärta kan betyda missfall, så var det för mig, gyn sköterskan i tel lovade mig i stort sätt att det inte var ett missfall, men det var det. Stå på dig o kräv att få komma o kolla.
    Klart att alla blödningar kan betyda missfall... Men det behöver ju inte vara så!

När jag fick min andra blödning (var då i v.12+nånting) gav de mig inge hopp alls eftersom jag blödde så kraftigt. Men som sagt, allt var bara bra och de kunde inte se nån orsak till blödningen. 
  • J W
    Marina82 skrev 2011-04-13 08:22:13 följande:
    Hade jag varit du så hade jag ringt gynakuten och be dom kolla dig.
    Ts har ju ringt gyn och de har sagt att hon ska avvakta...
  • J W
    AllyZ skrev 2011-04-13 17:02:55 följande:
    Om att man ska avvakta och inte ta upp tid pa akuten...klart de ber en avvakta eftersom de har mycket att gora, hade de mer resurser hade alla ombetts komma in. Det ar viktigt att kolla upp, jag koper inte nagot annat. Visst, hjalper inte att storta ivag sa fort man fatt en liten blodning men efter nagon dag av sma blodningar eller en kraftig ska man aka in. Jag avvaktade forra aret nar jag blodde i vecka 8 , det slutade med att jag fick ligga en natt pa sjukhus med dropp och enbart slapp undan att fa blod med en harsman. Man kan forlora mycket blod om det inte gar ratt till, och framforallt maste man se sa att inte fostret eller moderkakan (som i mitt fall) sitter kvar och inte kommer ut. 

ha inte daligt samvete for att ta upp tid pa sjukhuset, battre att vara pa sakra sidan och bli lugnad... 
    En liten blödning, som TS beskrivit, förblöder man inte av.
    Att åka in akut direkt är aningen överkurs, man börjar väl med att rådgöra med gyn. Avvaktar om man får det rådet. Blir det värre får man ju gå vidare.
  • J W
    smufflan skrev 2011-04-14 11:51:06 följande:
    Jw, du har aldrig fått missfall va? Lätt att säga att man ska avvakta när man aldrig förlorat ett barn.
    Nej, jag har aldrig haft missfall... Däremot har jag haft kraftiga blödningar vid flertalet tillfällen denna graviditet.
    Har varit och är även nu sjukskriven pga det.

Tror du jag var mindre orolig när blödningarna kom för att jag aldrig upplevt ett missfall??
Svar på tråden vecka 6 & blöder