• Leiben

napp - rak mundel men med ring? lättast att lära sig sätta tillbaka själv?

letar efter en napp som ser ut som MAMs gör, dvs rak och inte uppåtböjd men de har knopp. tänker att ring är lättare än den där knoppen eller?

när kan  barn sätta tillbaka nappen rätt själv på dagen?

• Svar på tråden napp - rak mundel men med ring? lättast att lära sig sätta tillbaka själv?
  • Alvan2010

Vi kör bara med nappar med ring Vår dotter kunde stoppa tillbaka den själv vid ungefär 6 mån. Plocka ut den kunde hon, tyvärr , mycket tidigare...

Älskar min familj! Man, misse och dotter.
  • Leiben
    Alvan2010 skrev 2011-04-12 11:37:24 följande:
    Vi kör bara med nappar med ring Vår dotter kunde stoppa tillbaka den själv vid ungefär 6 mån. Plocka ut den kunde hon, tyvärr , mycket tidigare...
    men är sugdelen rak? det är det vår kille är van vid och han verkar inte gilla när den pekar upp i gommen, antagligen för att han är ovan. men om den pekar åt ett visst håll måste de ju veta vilket som är upp och ner på nappen ochskå, inet bara in och ut så att säga.
  • mamma0907

Min kille har aldrig haft napp med ring, den hanterar han hur bra som helst själv. Han var runt halvåret när han började sätta in nappen själv. Så om den har ring eller inte tror jag inte har någon betydelse.

• Akleja

Vi har bara haft MAMs nappar med knopp och sonen har lärt sig att sätta tillbaka den själv när han var ca 6 mån. Tidigare också men då lyckades det inte alltid. Jag upplever att han lättast får i MAMs air napp själv. Han greppar den runt bågen. Han brukar öht aldrig använda själva knoppen för att sätta in nappen utan tar tag i "plattan".

• Leiben

tack för era svar! då kanske han kan behålla den han har då. Air är dock från 6 mån och uppåt så den är han för liten för än då.

kan de sätta tillbaka dem även på natten? från när i så fall?

• Akleja

Min pojk sätter inte tillbaka den på natten. Han söker inte ens efter den utan gråter förtvivlat tills nån av oss kommer och sätter in den igen. Han är 8 mån nu.

• Trillian80

Vi använder bara Mams ultivent-nappar (de raka med knoppar alltså), och sonen lärde sig att sätta in dem själv runt 6 månader.
    Tror han var runt 8-10 månader när han kunde sätta tillbaka dem själv på natten, men bara om han råkade stöta på en i sängen när han fäktade runt. Nu är han 15 månader och är ibland för lat för att leta upp en napp i sängen, enklare att ropa på mamma mitt i natten... =P

• Alexi
    Akleja skrev 2011-04-12 14:31:51 följande:
    Min pojk sätter inte tillbaka den på natten. Han söker inte ens efter den utan gråter förtvivlat tills nån av oss kommer och sätter in den igen. Han är 8 mån nu.
    Lägg ut massor med nappar i sängen när han somnat och gå in på natten och ta hans hand och för till nappen. Håll på så ett tag så lär han sig förhoppningsvis.
Svar på tråden napp - rak mundel men med ring? lättast att lära sig sätta tillbaka själv?