P-plåster någon som använder/använt?
Är det någon som har p-plåster? Hur funkar det för dig? Hur var blödningarna i början, när ni började använda plåstren?
Känns inte som p-plåster är så vanligt men hoppas det finns någon här som har det!
Är det någon som har p-plåster? Hur funkar det för dig? Hur var blödningarna i början, när ni började använda plåstren?
Känns inte som p-plåster är så vanligt men hoppas det finns någon här som har det!
Oj lät inte posetivt. till och med gravid, dom ska ju vara lika säkra som p-piller enligt min Bm (men det är klart inget skydd är ju 100)
Var det längesedan ni hade plåster? Tänkte om dom blivit bättre i klistret för på mig sitter dom bra och jag duschar i stortsett varje dag.
Jag hade plåster för nåra år sen o på vinterhalvåret då man kunde ha de på skuldran satt de ok. Men på sommaren då man vill kunna sola(de ska ju inte utsättas för sol) hade jag på skinkan o då släppte en liten kanst ganska ofta vilket kan göra att man itne har de skydd man tror sig ha så för mig funkade de inte heller.
P ringen kom ut då jag tog i vid hård avföring
o sen har jag garva problem med migrän så jag ha egentligen itne mått bar av något p medel över huvudtaget. mycke/konstiga blödningar, mellanblödningar, migrän nedstämdhet osv e de biverkningar jag haft m p medel. Mår sååå mycke bättre när jag är utan. Tur jag har en man som va nöjd med våra 2 o steriliserade sig trots sin unga ålder.
puffar! Någon mer?
Verkar vara vanligt att blödningen minskar. Själv började jag med plåstren när jag hade mens och den fortsatte i 9dagar hade uppehåll 5dagar sen fick jag blödning igen och nu är jag inne på veckan utan plåster och blöder än. Det är rätt irriterande och när ni skriver att ni fick mindre blödning börjar jag fundera på vad som är fel.
Undrar om det finns någon mer som har nåt att säga om p-plåster?
konstigt, BM sa till mig att de var lika säkra som andra medel. Testat, fungerar jätte bra! Ingen förändring med mens, humöret eller annat. HAr rätt så regelbunden mens, innan p-plåstret också. Får mens vart fjärde vecka +2/3dagar och har mens ungefär 2/3dagar :) Fungerar hur bra som helst =) hade de på skinkan eller magen någonstans :)
Va kul att höra att det finns några som har positivt att säga om plåstren, ska nog ge dom lite längre chans själv har jag inte använt dom så länge än.
jag använde också p-plåstret i flera år, är det som funkat bäst för mig, provade qlaire p-piller men ska byta tillbaka till plåster igen. Aldrig några problem med att tappa det eller så och då hade jag det oftast på höften
inget jag upplevt,har själv gjort en abort och kört plåster efter det i flera år och det fungerar utmärkt för mig,du borde kanske kolla upp det.