• Kimona

Skulle du kunna offra ditt barn för att rädda andra?

Efter den omtalade tråden "Räddar du hellre ditt husdjur än mitt barn" så undrar jag hur ni tänker i ett annat ärende.
    Jag tror ju personligen att man av ren instinkt kommer rädda sitt barn (och övrig familj) först, men hur tänker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 11:34
    För att göra frågan mindre luddig utvecklar jag den såhär:

Antal barn det handlar om är det antal ni brukar ha på dagis. (Blir väl mellan 10 och 30 barn beroende på)

• Svar på tråden Skulle du kunna offra ditt barn för att rädda andra?
  • Red Velvet

Nu har jag inte barn men jag hade inte offrat min man för att rädda andra. Däremot hade jag offrat mig själv för att rädda min man.

• Heisan

Nej jag skulle inte offra något av mina barn för någon annan, varken vuxen eller barn.

När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • allmänt

Frågan känns lite luddigt uttryckt. Klart man inte skulle offra sitt eget barn för någon annans.

Sitt eget barn mot en hel skolklass kanske, så blir ju kvalet större, jösses. Men ens eget barn går nog inte att "byta bort" ens mot 25 andras. Tror inte ens man hinner känna efter, det går på instinkt att rädda de sina.

• MattiasFru

vi brukar diskutera detdär hemma ibland, just hur långt man kan gå, typ skulle du offra din katt för en hel afrikansk by? Skulle du kunna offra din make för hela ryssland? det är ett ganska intressant tankesätt, även fast de många gånger slutar i att nej, det skulle man inte.,

• Oleanna

Skulle aldrig offra mitt barn för andra. Skulle ev offra mig själv beroende på situation.
    Om det gälled mig eller mitt barn så skulle jag definitivt offra mig, eller om det gällde någon i min familj. 

Jag tror även jag skulle göra det om det gällde andra barn. Men inte en annan vuxen. 

• Tänkare

Nej

Skulle offra mig för mina barn

Svar på tråden Skulle du kunna offra ditt barn för att rädda andra?