• Jennie med ie

Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??

NadiaMi skrev 2011-04-14 16:56:11 följande:
    Kan det vara så att de har ställt paketet någon annanstans och bara lagt upp några få blöjor på en hylla vid skötbordet? Och när den lilla högen börjar ta slut så säger de till utan att komma ihåg paketet...
    Ja sånt kan ju hända, att man missar att det finns ett paket eller att det glömts skriva namn eller så... Men att det skulle ske två gånger på rad känns föga troligt.
  • Jennie med ie
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-04-14 19:47:03 följande:
    Orkar inte läsa annat än TS
    VA? vad bor ni i för u-lands kommun?
    Hos ingår blöjor, om jag var du skulle jag lämna med 3 blöjor/dag, mer går det fan inte åt om inte ungen är sjuk.
    Det är mycket vanligt numera, i synnehet efter att maxtaxan infördes. Inga konstigheter tycker jag.
  • Jennie med ie
    lokisse skrev 2011-04-14 20:32:43 följande:
    och väldigt manga föräldrar vill ju ha enbart det "egna" märket av olika anledningar
    Ja precis. När jag jobbade på en förskola där man inte behövde ta med sig egna var det många föräldrar som var missnöjda med sorten, men vi kunde liksom inte välja utan fick köpa de vi hade avtal på... det missnöjet slipper man nu.
  • Jennie med ie
    elinaK skrev 2011-04-14 23:12:41 följande:
    Jag tycker det är helt orimligt att man ska köpa med sig blöjpaket till dagis!? Man betalar ju dagisavgift och jag antar att en liten del så ska väl blöjor ingå, va knäppt! har aldrig hört nått liknande... 
    Avgiften man betalar är en liten del av den verkliga kostnaden, så man kan inte förvänta sig att även sånt personligt liksom ska ingå där.
  • Jennie med ie
    gavagai skrev 2011-04-15 21:43:01 följande:
    Alla har samma sort. Det är bestämt på nåt föräldramöte eller nåt (vet inte, var själv inte med då). Man kan ju tycka att det är en nackdel, t.ex. använder vi hemma hellre billigare blöjor än Libero som det är i det här fallet, men jag tycker att det är värt det för att få ett system som är så enkelt. Man får veta av schemat vilken storlek man förväntas köpa, så schemat är konstruerat utifrån hur många barn som använder vilken storlek. Enkelt för personalen också, när de vet att det alltid finns blöjor till alla barn, inget behov av att påminna eller hålla isär 10 blöjpaket.
    Det hade jag sagt nej till i alla fall, ska jag köpa/betala blöjornja ska jagh ha den sort jag vill också...

Jag tycker att systemet att var och en tar med sig "egna" blöjor ÄR enkelt, det är vissa individer som klantar till det och gör att det blir fel....
Svar på tråden Ska vi förse hela dagis med blöjor eller??