Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Hur mycket kvällsvälling till en 9 månaders?

Vår tjej är 10 månader och dricker en portion välling inför natten (dvs gjord på 2 dl vatten). 

• älskarlivet81
    Anna83a skrev 2011-04-14 23:21:12 följande:
    Vilken sorts välling dricker hon?
    Sempers 8 månaders drack hon till för någon dag sedan. Nu har vi bytt till 1-årsvällingen.
  • älskarlivet81
    Anna83a skrev 2011-04-14 23:30:12 följande:
    Oki, vi har kört på majsvällingen från 6 månader. Hon hade lite problem med magen så då köpte vi en storpack som inte tagit slut än. Kanske är den inte tillräckligt mättande. Ska byta till 8 månaders vällingen istället.
    Tack för ditt svar.

Nån annan?
    Vi kör på fullkornsvälling kan jag tillägga. Vårt 8-månaderspaket tog slut så då tyckte vi inte det var lönt att köpa ett nytt storpack av den vällingen, så då lev det 1-årsvällingen istället.
  • älskarlivet81
    Anna83a skrev 2011-04-15 23:14:57 följande:
    Tack återigen för att du svarar =) Hon kan säkert äta en hel burk vid 17. Det är jag som bara ger en halv för jag har fått för mig att det blir för mycket annars. Banan får hon ibland men apelsinbitar har jag inte testat, är så rädd för att hon ska sätta i halsen av bitar. Jag måste nog börja inse att hon inte är så liten längre o faktiskt kan äta det mesta.
    Varför tror du att det skulle bli för mycket annars (med en hel burk vid 17 alltså)?
Svar på tråden Hur mycket kvällsvälling till en 9 månaders?