• mary m

Lite ångest för KUB resultat

var och gjorde KUB / NUPP test idag och fick ett värde på 1:426 för Down Syndrom. De ansåg det som lågrisk. Anledningen till att jag har ångest är att för 1,5 år sen när jag gjorde det förra gången fick jag 1:18000 så det känns som en extremt stor skillnad.

Idag var nackspalten 2,2mm och jag är 38 år och är 12+5.

Förra gången var nackspalten 1,7 så det är där skillnaden är.

Vi har väl ändå bestämt oss för att inte gå vidare med något fvp, utan det får bli som det blir. Men skulle vara intressant att höra fler som varit med om att på graviditet 1 fått väldigt höga siffror och sen vid graviditet 2 får mkt lägre. Någon som varit med om det???

• Svar på tråden Lite ångest för KUB resultat
  • mary m

Nej du har antagligen rätt. Tänkte tillåta mig själv att älta det lite idag för att sen släppa det, vi har ändå bestämt att inte göra fvp, och känslan i mig säger att allt är ok. Tyckte bara det var så stor skillnad, men som hon som gjorde testet idag sa, man kan inte jämföra för det är två helt olika bebisar och graviditeter och så är det ju...

Intressant ändå att se att det är fler som fått så stor skillnad mellan sina graviditeter

• mary m
    Topdog skrev 2011-04-18 08:31:59 följande:
    Hej TS!

Tänk så här. Du är i en lokal tillsammans 426 andra gravida kvinnor. EN av er kommer att få ett barn med DS, 425 av er kommer att få barn med normal kromosomuppsättning.

Eller tänk så här. Du och 426 andra personer har köpt varsin lott. Vinsten är 1 miljon. Känns det troligt att du vinner?

Du har så rätt och jag försöker tänka så, det enda som stör mig är att det skiljer så mkt mot förra graviditeten, Hade jag inte fått så hög siffra då så hade jag nog inte nojat så mkt. Men det är väl dax att släppa det snart, ältat tillräckligt .....

Svar på tråden Lite ångest för KUB resultat