• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • Åsasåsa

Lilla Lovisa kom till världen 15/5 precis på BF! Hon vägde 3530 g och var 52 cm lång. Och hon är alldeles,alldeles underbar! Hjärta Bild kommer snart. 

• Maruid
    Åsasåsa skrev 2011-05-22 16:15:51 följande:
    Lilla Lovisa kom till världen 15/5 precis på BF! Hon vägde 3530 g och var 52 cm lång. Och hon är alldeles,alldeles underbar! Hjärta Bild kommer snart. 
    Grattis till lillflickan!
  • FruganH

Vaken och ammar (igen).. Vad händer egentligen? När jag fick klartecken från BVC att sluta väcka Agnes var 3e timme för mat så sov hon 5 timmar i sträck (iallafall en gång/natt) de första 2 nätterna. Efter det återgick hon till att amma var 3e timme igen.
    Men igår började det ändras. Då gick det max 2 timmar mellan uppvaken och hittills inatt har hon vaknar en gång i timmen..
    Självklart får hon amma om hon är hungrig, men mest verkar hon bara vilja snutta.
    Är lite rädd att jag blir helt knäpp om det fortsätter såhär länge till.. :(
    Hon tar absolut inte napp. Har försökt massa gånger sen hon var 2v och hon suger inte på tummen heller.
    Självklart gör man ju allt för sitt barn, men vet inte hur länge man orkar med sömnbristen. Gråter ibland för att jag är så trött och är rädd att bara ramla ihop snart. Somnar nästan när jag sitter och ammar vilket gör mig rädd, även om jag sitter i sängen.
    Försöker såklart ta igen sömnen på dagen när hon sover, men dels blir det inte så långa stunder då heller på sista tiden och dels så har jag (konstigt nog) väldigt svårt att komma till ro och somna på dagarna :(
    Sorry för gnället, men måste få ur mig det någonstans...

• TeamX

FrökenHanna: känner igen det där....lilleman sover två timmar och vill äta i en timme på nätterna, vilket innebär ca 1,5 timmes sömn för mig, vaken 1 timme, sova 1,5 etc....men jag har inte provat napp än på lilleman, fast jag tror mycket av hans tuttande är att han är snuttig. Har inte riktigt vågat börja med napp än, men nu är han ju 2,5 veckor så nu kanske man kan testa....

Max 20041010 och Alex 20110506, mina små hjärtan!!!
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-05-23 01:51:38 följande:
    Vaken och ammar (igen).. Vad händer egentligen? När jag fick klartecken från BVC att sluta väcka Agnes var 3e timme för mat så sov hon 5 timmar i sträck (iallafall en gång/natt) de första 2 nätterna. Efter det återgick hon till att amma var 3e timme igen.
    Men igår började det ändras. Då gick det max 2 timmar mellan uppvaken och hittills inatt har hon vaknar en gång i timmen..
    Självklart får hon amma om hon är hungrig, men mest verkar hon bara vilja snutta.
    Är lite rädd att jag blir helt knäpp om det fortsätter såhär länge till.. :(
    Hon tar absolut inte napp. Har försökt massa gånger sen hon var 2v och hon suger inte på tummen heller.
    Självklart gör man ju allt för sitt barn, men vet inte hur länge man orkar med sömnbristen. Gråter ibland för att jag är så trött och är rädd att bara ramla ihop snart. Somnar nästan när jag sitter och ammar vilket gör mig rädd, även om jag sitter i sängen.
    Försöker såklart ta igen sömnen på dagen när hon sover, men dels blir det inte så långa stunder då heller på sista tiden och dels så har jag (konstigt nog) väldigt svårt att komma till ro och somna på dagarna :(
    Sorry för gnället, men måste få ur mig det någonstans...
    det kan vara ett utvecklingssprång och hon suger för att öka mjölkproduktionen. Det är inte helt ovanligt att de vill ligga vid bröstet ofta då. Det brukar ge med sig på några dagar. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Tiiinaa
    TeamX skrev 2011-05-23 07:43:55 följande:
    FrökenHanna: känner igen det där....lilleman sover två timmar och vill äta i en timme på nätterna, vilket innebär ca 1,5 timmes sömn för mig, vaken 1 timme, sova 1,5 etc....men jag har inte provat napp än på lilleman, fast jag tror mycket av hans tuttande är att han är snuttig. Har inte riktigt vågat börja med napp än, men nu är han ju 2,5 veckor så nu kanske man kan testa....
    Åh vi har gett Julian napp från första början. Han älskar den! Han är så väldigt snuttig. Vi kan amma en halvtimme och så släpper han bröstet själv för att han är mätt, men han vill ändå fortsätta snutta och då får han nappen. Vi har provat både mam och eska och han gillar mam-napparna mycket bättre än eska-napparna.

Fast jag ska erkänna att jag ibland får dåligt samvete för det känns som att han kanske har nappen lite väl mycket. Jag skulle gärna lägga honom till bröstet varje gång han vill snutta om det inte vore för att jag fortfarande har så väldigt ömma bröstvårtor. Han är fyra veckor nu och jag bara väntar på att det ska bli bättre. Visst gör det inte lika ont som i början men jag trodde ändå att jag vid det här laget skulle kunna amma utan smärtan. Vissa gånger går det jättebra men andra gånger gör det så himla ont. Han får ett bra tag men ändå gör det ont. Känns superjobbigt.
  • Fröken Löken

Vi har använt napp till Agnes sen den dagen vi åkte hem från bb... Hon är inte överförtjust i den men med lite trugande så ;) jag märker oftast om hon bara är snuttig eller vill ha mer mat.
    Ett tips jag fick av en vän var att skaffa en sån napp för prematura barn om det inte funkade med vanlig, det hjälpte på hennes pojk!
    Agnes gillar oxå MAM bäst, men bara de som är vita i sugdelen, de gula tar hon inte, likaså esska vägrar hon! Så det kan va! vår amning flyter på och jag vet inte om det är så att sessan redan fått rutiner eller om det har sammanfallit så på senaste tiden men hon har somnat runt tio, elva på kvällen, sovit till tvåtiden och velat ha mat och sen somnat om till sextiden... Sen har hon en vakenperiod för att sen sova en eller flera längre stunder på dagen och sen vara vaken lite mer på kvällen igen. Har era något mönster än?
    Har inget babygym än men tror att det är dags att fixa ett för Agnes börjar bli väldigt nyfiken! har ni funderat på det? :)

• Therre

Lista över nyfödda:

Fröken Hanna - Agnes, född 9 april (BF 6 maj) 2260g, 46 cm.

Fröken Löken - Agnes, född 16 april (BF 9 maj) 2620g, 47 cm

La vie en rose - Julian, född 26 april (BF 29 april) 3335g, 52 cm

natalieh - Kingston, född 26 april ( BF 20 maj) 3205g, 49 cm.

Skalbagge- Edvin, född 30 april (BF 2 maj) 3280 g, 49 cm

Mary - Namnlös, född 1 maj (BF 7 maj) 3510g, 51 cm.

Cassie - Teo, född 2a maj (BF 9 maj) 3 760 gr, 50 cm

Jean- Colin fodd 2 Maj (BF 2 Maj) 3488 g, 51.5 com

mammaE2011 - Flicka, född 3 maj (BF 10 maj) 2425g, 46 cm

Kottemor- Oscar, född 5 maj (BF 25 maj) 3100g, 50cm.

mariesu - Nova, född 5 maj (BF 6 maj) 3290 g, 51,5 cm

MiDi - Alex, född 6 maj (BF 6 maj) 3220 g, 51 cm

EvaChristina - Elsa, född 7 maj (BF 10 maj) 2895g, 47 cm

Down under - Keylah, född 9 Maj (BF 9 Maj) 3540g, 49 cm

eelliinnaa-Meja,född 10 maj (BF 15 maj) 3770g.50 cm

sarasessi- Edvin, född 13 maj (BF 15 maj) 3440 gr, 49 cm

Therre- Mira, född 15 maj (BF 7 maj) 3786g, 51 cm

Madeleinelouise Filip, född 20 maj BF28 maj, 3170 g, 49 cm

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)