• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • Kottemor

TeosMamma skrev 2011-05-11 17:42:58 följande:

Åh, vilka sötisar ni fått!!! Baby Snart kommer bild på min också Skrattande

Hur går det för er? Jag tänker amning, sova, anpassning övriga familjen, etc. 

Jag tycker det var mycket lättare att bli Mamma än jag trott, det känns som man är född till det, så naturligt och underbart!
    Teo har mest sovit och ätit men igår på 8e dan började han vara vaken längre och nu vill han mest snutta och somna vid bröstet, en riktig Mammagris blev han snabbt Flört  men det är väl så i början antar jag.... 

Är så nyfiken på hur ni andra har det, berätta!
    Hjärta 
    Oscar är snäll, vi hade några kaos dygn i början, men det fanns en anledning till det. Han kunde inte ta bröstet och blev aldrig mätt Vaknade hela tiden och grät, tappert försökte jag amma men efter en timme var det samma visa igen. Pratade med BVC som skulle hjälpa mig med amningen och då kom hon fram till att han inte får tag om mitt bröst, eftersom mina bröstvårtor är väldigt plana. Fick försöka amma med amningsnapp och det var en ren skär plåga!
    Han har ett otroligt sug och pressade ihop bröstet så han ströp allt mjölkflöde! *AJ* Efter många timmars kämpande bestämde jag mig för att ge upp även denna gången, har inte kunnat amma tidigare barn heller.

Så pumpen har åkt fram och jag pumpar ut mjölk som vi ger på flaska. Bökigare men jag är ändå tacksam över att slippa ge honom ersättning iaf. Känner mig en smulad misslyckad över att inte kunna amma denna gången heller, men varken jag eller Oscar mår bra av att det inte fungerar. Vi gör en mysig stund utav matstunderna ändå.

Annars fungerar det väldigt bra med denna lilla gosunge, han är så oerhört snäll!
    Dom äldre sönerna har tagit emot honom med öppna armar och verkligen älskar sin bror, deras kärlek till honom är obeskrivlig. Dom är så omhändertagande om deras lillebror och talar om honom hela tiden. Vi fick åka hela familjen till äldsta sonens skola i tisdags för sonen skulle stolt visa upp honom för fröken.

Mannen är hemma och tar ut sina pappadagar och det känns underbart att ha dessa dagar tillsammans innan man måste återgå till en lite mer stressig vardag igen. Nu kan vi verkligen avlasta varann och ta dagarna som dom kommer.
    Jag njuter så mycket mer denna gången av att vara mamma än vad jag gjort tidigare. Jag tar dagarna som dom kommer, anpassar mig efter vad Oscar vill och har sänkt mina krav jämtemot vad jag gjorde när mina andra söner var små. Då var jag så stressad över att något skulle bli fel och gjorde allt efter "regelboken"  
    Som idag när barnen åkt till skolan och mannen åkte till jobb för ett möte, ja då gick jag och la mig i sängen med Oscar sidan om och sen sov vi i två timmar- det unnade jag mig ALDRIG när dom andra var små. Nä då höll jag på att städa och feja, jagade slut på mig själv. Denna gången ska det verkligen inte vara så!

Nej nu får ajg väl sluta... haha! Ni har garanterat redan tröttnat på att läsa

Smyger med en ny bild på liten söt Oscar...

• natalieh
    GRATTIS ALLA MAMMOR!!!

Slänger upp en bild på vår lilla goding.. Är mest inne och läser nu.. har ju knappt tid att sitta vid datorn nu tycker jag.. hihi! Men det är ju helt underbart att vara mamma på heltid istället!!

Kingston 11-04-26
  • Fröken Löken

Kottemor! Det låter helt underbart! Ska också börja unna mig mer tupplurar tillsammans med Snuttan!

Var hos BVC igår och lillan hade gått upp 210 gram så nu väger hon stadiga 2950 och har växt hela 2 cm så 49 lång nu, snart passar alla 50-kläder ;)

Själv var jag hos ssk för koll av blodtrycket idag, det ligger fortfarande högt tyvärr... Hur är det med dig Fröken Hanna?
    Fick även plåstra om snittet lite då det gått upp en aning i ena sidan... Men annars är det bra! ;)

Har 6 envisa kilon kvar som typ sitter som berget! Men man har ju hela livet på sig!!! :D

Amning och sömn funkar bra här! Hon är lite missnöjd när hon är vaken, nöjer sig inte med att ligga själv utan vill vara uppe helst hos mig hela tiden! Men tydligen kunde de ha en sån period vid ca tre veckors ålder!

• FruganH
    Fröken Löken skrev 2011-05-11 22:51:02 följande:
    Kottemor! Det låter helt underbart! Ska också börja unna mig mer tupplurar tillsammans med Snuttan!

Var hos BVC igår och lillan hade gått upp 210 gram så nu väger hon stadiga 2950 och har växt hela 2 cm så 49 lång nu, snart passar alla 50-kläder ;)

Själv var jag hos ssk för koll av blodtrycket idag, det ligger fortfarande högt tyvärr... Hur är det med dig Fröken Hanna?
    Fick även plåstra om snittet lite då det gått upp en aning i ena sidan... Men annars är det bra! ;)

Har 6 envisa kilon kvar som typ sitter som berget! Men man har ju hela livet på sig!!! :D

Amning och sömn funkar bra här! Hon är lite missnöjd när hon är vaken, nöjer sig inte med att ligga själv utan vill vara uppe helst hos mig hela tiden! Men tydligen kunde de ha en sån period vid ca tre veckors ålder!
    Jag har inte varit på någon kontroll överhuvudtaget sen jag blev utskriven från BB. Tyckte själv att det var väldigt konstigt. Dom sa att jag skulle till min BM på MVC men dit ska jag inte förrän den 25 maj. Hade ju bra tryck när jag blev utskriven, så det kanske är därför? Eller hur såg ditt tryck ut?
    Men ja, som sagt, det kändes märkligt att ingen skulle kolla såret efter snittet eller något alls. Men jag mår bra och har väl utgått ifrån att allt är bra. Märker väl hos BM om trycket är högt, men då har det ju gått nästan 2 månader sen snittet.....

Jag har 3 kg som hänger kvar. Men har iförsig inte motionerat så mycket än eftersom Agnes inte varit så förtjust i vagnpromenader. Nu börjar det bli bättre, så kanske kan jag komma ut och promenera mer snart! Hoppas verkligen det!

Här går allt annat bra med. Var hos BVC igår och nu slipper jag hålla reda på amningen och väcka Agnes för matning var tredje timme. Skönt att äntligen slippa det och låta henne bestämma allt helt själv. Ofta blir det ju att hon äter oftare än var tredje timme ändå, så när hon väl sover lite längre så kändes det lite elakt att väcka henne och "tvinga" i henne mat. Så inatt sov hon 5 timmar i sträck för första gången! Glad Ska blir spännande att se hur det blir nu när hon ammar när hon själv känner att hon behöver det.

Ska nog försöka få tag i ett babygym snart, för Agnes älskar att ligga och "prata" med leksaker och behöver nog lite extra stimulans. Helt fokuserad på lejonet som är en av favoriterna just nu:

Däremot så finns det en grej som känns lite jobbigt. När jag var liten hade mina föräldrar katt och när jag var drygt två månader så blev jag allergisk mot katten och sen kom mer och mer allergier. De flesta har vuxit bort med åren tack och lov, men jag är ju orolig att Agnes skall bli allergisk med. Har en hund tillsammans med min syster (köpte honom när vi båda bodde hemma hos våra föräldrar, så nu har vi "delad vårdnad" alltså har honom varannan vecka). Tog upp detta på BVC och sköterskan såg något bekymrad ut och menade att dom rekommenderar inte att man har djur om man själv varit allerigsk som liten. Risken är att Agnes utvecklar allergi. Vi skulle diskutera detta nästa vecka när även barnläkaren är med, men det känns ju jobbigt.
    Vill ju såklart Agnes bästa och vet ju själv hur jobbigt det är med alleriger!
    Men det känns ju samtidigt tufft att lämna bort hunden som jag haft i 6,5 år. Vet inte om min syster kan ha honom på heltid, annars finns nästan ingen annat alternativ än att avliva honom tyvärr, så det känns inte bra alls...... Rynkar på näsan
  • FruganH

Skulle ju ha en bild med på Agnes och lejonet, men tryckte såklart på fel knapp.... Här kommer bilden iallafall Glad

• TeosMamma

åh vad roligt att läsa om hur ni har det med de små Baby
    Här får jag en liten paus vid datorn då Pappan och Teo tittar på Tv, hur söta som helst Skrattande

Kottemor; skönt ni hittat matning som fungerar, det är alltid frustrerande när det blir problem. Teo har ätit bra och tagit bröstet direkt fram tills "Dolly partondygnen" nu tar det ett tag innan han frå grepp och det är frustrerande för oss bägge, jag ska försöka mjölka ur lite och se om det hjälper. 

Agnes är ju hur söt som helst Fröken Hanna! Men måste vara jobbigt med hunden, säger de inte att barn ska ha djur som små för att inte bli allergiska? Kan du inte få ett annat utlåtande?

Fröken Löken; Kollar du ditt snitt själv? Jag har inte kollat det något och läkaren sa att de skulle inte kolla det utan BM vid återbesök, kanske man måste titta om det gått upp något? Men jag tycker det ser lite obehagligt ut så jag har inte tittat... (sen är den fina magvalken lägligt för...) 
    Jobbigt med ditt blodtryck, hoppas det går ned snart.

Vi var hos barnmottagning igår eftersom Teo skakade så kraftigt i armar och ben en gång, jag äter en medicin så de ville kolla så det inte påverkat. Nu verkar gynläkare och barnläkare inte komma överens då gynläkaren skickade dit mig medan barnläkaren tyckte jag var mest fånig och det inte var något fel på mitt barn...
    Hallå!!! Vad ska man som Mamma göra? Strunta i vad läkare säger åt en och strunta i vad barnet gör? Usch, tycker det är så svårt... Teo rycker mycket i sömnen men de här skakiningarna var otäcka, nu har han fått 2 ggr till men bara lite i armarna och bara när han sover så jag tror inte det är någon fara. Min medicin är i så låg dos att det är nästintill placeboeffekt. 

Ni som också gjort snitt; nu måste jag fråga; Hur var/är ni er mage? Ursäkta min ärlighet men mig rinner det ur och har så gjort sen dag 2, känns så jobbigt speciellt då man ammar och måste springa iväg för att inte det ska komma innan toan... Kan kanske amningen påverka magen lika mycket som den påverkar livmoder med sammandragningar?

Oj, nu blev det långt, ska snart ta tag i att lägga in bilder på datorn så ni får se Teo Glad 

Kramar till alla Mammor 

• FruganH

Alltså, jag blir så trött! Varför finns det inte amningslinnen i XL?! Mina bröst får inte plats i L och jag vill inte gärna ha en vanlig T-shirt som jag behöver dra upp över hela magen för att kunna amma :( Amningstoppar borde väl verkligen finnas i stora storlekar när brösten sväller så enormt!

• MissSindra
    FruganH skrev 2011-05-12 19:15:06 följande:
    Alltså, jag blir så trött! Varför finns det inte amningslinnen i XL?! Mina bröst får inte plats i L och jag vill inte gärna ha en vanlig T-shirt som jag behöver dra upp över hela magen för att kunna amma :( Amningstoppar borde väl verkligen finnas i stora storlekar när brösten sväller så enormt!
    FrökenHanna: Kolla på tradera köpt massa där när jag "ammade" sonen =)
    Finns ofta större storlekar till bra priser...
  • Fröken Löken

Fröken Hanna: bor du långt från Ullared? Jag har köpt både bh, linnen och kortärmade tröjor där, självklart till vettiga priser :) de är väl inte världens mest spännande men funktionsdugliga!

Jag fick strikta order av BM på bb att kolla blodtrycket två ggr per vecka på vc! Nu har vi dragit ner det till en gång i veckan. Sist var trycket fortfarande högt så jag får fortsätta med medicinen en gång om dan.
    Snittet ska jag på återbesök i juni men det har börjat klia (läkningen) och då märkte jag att ena sidan var lite öm, röd och lite varig. Därför passade jag på att visa ssk när jag ändå var där :) man måste ju få valuta för pengarna ;)

Det där med att va dålig i magen känner jag inte igen, för mig är det snarare tvärt om så jag funderar på att köpa nåt lactulos-aktigt!

• skalbagge
    Kottemor skrev 2011-05-11 20:40:54 följande:
    Tack Skalbagge
    Hälsa Edvin att Oscar tackar så mycket

Allt bra annars? Här är det bara bra, fasiken vad jag njuter av denna lilla varelse!
    Är Edvin en snäll gosse? Oscar är faktiskt jättesnäll, äter-sover-bajsar, precis så som det ska vara.

Nu knorrar liten så det är väl dax för mat skulle jag gissa Hjärta
    Ja allt är bara bra, vi njuter av varenda sekund....livet är verkligen underbart!!!! Edvin är helt fantasktisk, äter-sover-bajsar och myser med oss förstås.
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)