• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • jakeline
    Hiavatha skrev 2012-03-16 18:49:59 följande:
    Här går det också bra med bitar i maten. Elias har fått macka med leverpastej ett par gånger nu.

Passar på att fråga: Ni som ger smörgås till era små, vad har ni på den? Jag har ju hört och leverpastej, men där är ju faktiskt lite salt...
    jag brukar bara ha smör på, eller leverpastej, hade mjukost på till storebror när han var i samma ålder. Med de nya matrekommendationerna ska man ju ge dem av ens egen mat, så jag tror inte det är någon fara med lite salt i maten nu. De börjar ju bli så stora. A har fått ost på också. Hon är jätteduktig på att äta mackor och större bitar nu, trots att hon bara har en liten tand. ;) Jag har mer och mer börjat introducera vår egen mat till henne. Hon har till och med ätit varmkorv och falukorv. :) 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • TeosMamma

Teo äter bitar när Han får äta själv :)
    Han älskar vitt bröd med leverpastej, Messmör eller mjukost! Men väldigt små bitar såklart, jag klipper mackan!
    Annars kan han äta hemlagad pasta, små bitar köttbullar etc, helst när han får plocka själv
    8-månadersburkar med mat tycker jag är svårt, flera som jag köpt med kött i har superhårda bitar...
    Tiinaa; så de bitarna är så små så de kan svälja dem? Skönt att höra :) livrädd för att han ska sätta i halsen...

Om T är superhungrig funkar dock bara puréer eftersom han då ej har tid att tugga, haha!

Det nya här är dock att Teo gör allt för att slippa ta upp maten med handen, han försöker äta allt direkt från tallrik eller bord... Ser för tokigt ut när Han ligger över bordet för nästa tugga :)

Men mat är inte kul just nu tycker han, vi är inne i en gröt/välling/fruktfas igen, suck...

• Maruid
    Hiavatha skrev 2012-03-16 18:49:59 följande:
    Här går det också bra med bitar i maten. Elias har fått macka med leverpastej ett par gånger nu.

Passar på att fråga: Ni som ger smörgås till era små, vad har ni på den? Jag har ju hört och leverpastej, men där är ju faktiskt lite salt...
    Alltså många föräldrar ger ju sina barn smörgåsrån och till och med i dem är det salt...

Här är jag absolut inte nitisk. Ruqayyah äter osaltat smör och kycklingpastej eller ost på sina mackor. I brödet är där dock salt, liksom i både ost och pastej. Så får det vara.

Med maten äter hon fortfarande mat jag gjort till henne specifik. Där använder jag saltfri buljong och saltar självklart inget extra men med andra kryddor är jag generös eftersom hon gillar det.
  • skalbagge

Hej hej! Någon som kan hjälpa mig och svara på en fråga!

Jag har sagt upp mig från mitt nuvarande arbete då jag har fått en ny tjänst som börjar i augusti. Fram til dess ska jag vara föräldraledig och jag vet att min SGI skyddas om jag tar ut minst 5 föräldradagar i veckan när det är glapp mellan mina två anställningar. Men det jag undrar är om det är något annat som berörs av att det blir glapp mellan anställningarna? Typ pension, försäkringar eller liknande???? Någon som vet snälla HJÄLP mig.

• Misswiren

Hej alla.

Imorgon är blörjan på en evig väntan. Lilleman skrivs in på sjukhuset och torsdag är de dax för op.

Läste precis att han endast får äta välling 6 timmar innan op. Hur ska han klara av de?
    Sedan ska han ha manschetter i 2 veckor så han ej kan stoppa saker i munnen..känner mig son och han kommer bli galen!

Jag är nervös och orolig, men nu är dagen äntligen här och jag ska vara glad och tänka det snart är över igen.

Hör av mig från sjukhuset :)

Ha de bra alla!!             

• jakeline
    Misswiren skrev 2012-03-20 19:26:05 följande:
    Hej alla.

Imorgon är blörjan på en evig väntan. Lilleman skrivs in på sjukhuset och torsdag är de dax för op.

Läste precis att han endast får äta välling 6 timmar innan op. Hur ska han klara av de?
    Sedan ska han ha manschetter i 2 veckor så han ej kan stoppa saker i munnen..känner mig son och han kommer bli galen!

Jag är nervös och orolig, men nu är dagen äntligen här och jag ska vara glad och tänka det snart är över igen.

Hör av mig från sjukhuset :)

Ha de bra alla!!             
    Lycka till! 

Måste bara få visa upp min lilla klätterfia! Hon är ju ÖVERALLT nu! här, halvvägs upp i rutchkanan på öppna förskolan

Äntligen i 74-kläder... ;)
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Lovelyness

Misswiren: Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Om en vecka blir Noah 10 månader, hej vad det går! Jag såg att ni pratade om bitar i mat. Noah äter bitar utan problem men att äta mackor går inte alls. Om jag håller i den så funkar det men annars ska han liksom knöla in hur mycket som helst och det får jag bara panik av. Jag ser gärna att han äter flytande föda tills han är 25 så att han inte sätter i halsen ;)

För några dagar sen började han i alla fall gå. Innan har han bara kunnat stå på stället utan stöd men så helt plötsligt släppte han elementet och gick några steg till fotpallen. Efter det har utvecklingen gått snabbt, nu går han flera meter i taget. Det som är skönt är att han är väldigt van vid att ramla så han är duktig på att ta emot sig, oftast ramlar han liksom i slowmotion på något konstigt sätt. Skönt att slippa alla huvudskador som han lyckades få när han lärde sig krypa och sitta :)

• TeosMamma

Misswiren; åh, lycka till! Gör ont i Mammahjärtat av att tänka på vad ni SKF behöva gå igenom... Det kommer säkert gå jättebra, barn är så tåliga!!! Många kramar till er, snart är allt ett minne blott!

Grattis Noah! Så spännande att lära sig gå :)
    Härligt Aylinn, det är kul att klättra :)

Kram

• Lovelyness

Missade din bild Jakeline, hon är så söt! Det där med kläder blir jag inte riktigt klok på, alla kläder är så olika tycker jag. Nu är det mest 80 som gäller men 74 funkar ganska bra det också

• jakeline
    Lovelyness skrev 2012-03-20 21:53:07 följande:

Missade din bild Jakeline, hon är så söt! Det där med kläder blir jag inte riktigt klok på, alla kläder är så olika tycker jag. Nu är det mest 80 som gäller men 74 funkar ganska bra det också

Ja det är lite knepigt. Speciellt de hon har ärvt är ju alltid lite mindre nu än nyinköpt. Så byxor i 74 är precis lagom långa nu, medan bodysar är något långa i ärmarna ännu. Hoppas hon drar ut på 74-tiden också, för jag har massor av fint i 74. Ska se om jag får något shoppat på klädbytardagen på öppna förskolan också. Är på jakt efter små galonisar eller dylikt, för hon vill helst kräla runt på marken nu och inte bara sitta i vagnen och titta på. Och sådant kommer hon bara ha en kortis, känns lite onödigt att köpa nytt i så liten storlek. 

Jag tror att aylinn kommer stå utan stöd relativt snart Det har varit väldans mycket gnäll nu ett tag och det brukar vara tecken på att något håller på att hända. Hon går ju längs med allt och vänder sig från en hållplats till en annan så att säga.  
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)