• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • jakeline

Här sovs det oftast två ggr om dagarna. En kortare på morgonen och en längre på eftermiddagen. Och så somnar hon mellan 19-20 och sover sedan till sex-rycket. 

~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • tresmåfina

Elliot sover också oftast 2 ggr per dag och för kvällen runt 18,30-19 o sover sen till 6,30-7

• Neith

Hej på Er mammor!
    Vad härligt med alla framsteg för våra små.

Min Noah blev 10 månader i lördags men har inte ännu börjat krypa. Han skjuter sig bakåt och så, men har ännu inte tagit sig upp på benen och påbörjat själva krypande-fasen. Men det kommer nog det också. Jag var visst sen med det också när jag var liten. Det gör mig dock lite irriterad när andra verkar bli så förvånade över att han inte kryper ännu. Men jag är inte orolig, det kommer när det kommer. För inte har jag väl anledning att ta åt mig av dessa kommentarer?

Nu närmar sig påskhelgen med stormsteg. Min far är konstnär och har haft utställning med inbjudna konstnärer i 14 år, så detta blir första året Noah är med utanför magen ;)
    Spännande, var höggravid under förra årets utställning och nu slipper jag ju frågorna om när det är dags, men kanske det istället kommer frågor som: "Jaha, och när är det dags att skaffa nummer två?"
    Haha, nåja, i vilket fall som helst önskar jag er alla en riktigt härlig påskvecka och att vädret tar ett skutt åt det varmare hållet :)

• Maruid
    Neith skrev 2012-04-04 12:39:36 följande:
    Åh, han är ju toksöt!
  • MammaTillS

Men åh vilken sötnos ni har Neith! Och nej, du behöver absolut inte ta åt dig. Min systerdotter började inte krypa förrän hon var ett år men efter det gick allt supersnabbt och en månad senare gick hon :)

Ta vara på tiden han är stilla ;)

• Neith

Tack snälla, snälla Maruid och MammaTillS :)

Ja, vi försöker njuta av stillheten så länge. Han förflyttar ju sig runt i rummet här på sitt eget lilla vis, men själva krypningen har inte kommit igång. Misstänker att det kommer när som, så jag ska göra som MammaTillS säger, ta vara på tiden han är stilla ;)

• Maruid

Det där med barns utveckling är ju så olika. Ruqayyah säger inga ord än trots att hon är tio månader. Det är bara massa gagaga, dadda, babba. Hon står inte heller utan stöd och har därför inte tagit sina första steg.

Men helt ärligt så är det där ju olika från barn till barn. Så länge dem är friska, växer i förhållande till sin egen kurva och mår bra så får resten väl komma när det kommer.

• MammaTillS

Jag kan tycka att det blir lite mycket hysteri över det där med utveckling. När barnen är 2-3 år är det ju ingen som bryr sig ifall dom började gå när de var 10 månader eller över året. :)

• Neith
    Maruid skrev 2012-04-05 13:58:33 följande:
    Det där med barns utveckling är ju så olika. Ruqayyah säger inga ord än trots att hon är tio månader. Det är bara massa gagaga, dadda, babba. Hon står inte heller utan stöd och har därför inte tagit sina första steg.

Men helt ärligt så är det där ju olika från barn till barn. Så länge dem är friska, växer i förhållande till sin egen kurva och mår bra så får resten väl komma när det kommer.
    Visst är det väl så! Noah håller konferens här om dagarna, men det är inga ord ännu, förutom att han, förmodligen av misstag, säger mamma lite då och då. 
    Nä, jag tycker att man ska njuta av sitt barn istället för att oroa sig, men jag blev så illa berörd av alla som yttrat sig som om det vore något fel på min grabb, att jag behövde skriva av mig. Eller, inte fel, men.. de har varit så förvånade över att han inte kryper ännu.
    MammaTillS skrev 2012-04-05 14:12:50 följande:
    Jag kan tycka att det blir lite mycket hysteri över det där med utveckling. När barnen är 2-3 år är det ju ingen som bryr sig ifall dom började gå när de var 10 månader eller över året. :)
    Håller med dig till fullo! Som jag skrev till Maruid; Man ska ju njuta av sitt barn, inte oroa sig för jämnan för att någon/några kläcker ur sig onödiga kommentarer.

Min grabb är för tusan gladaste ungen i kommunen och allt som heter krypa, gång, ålande etc etc får komma precis när det vill :)

Ha nu en riktigt härlig påskhelg tjejer! 
  • EvaChristina

Angående sömnen som det skrevs om så sover Elsa två ggr per dag, från 30 min - 1,5 timma. Men hon har blivit svårare att söva, vi går oftast ut och går med vagnen och hon är så nyfiken på allt som rör sig och låter så hon vägrar luta sig tillbaka och ibland somnar hängande framåt :)
    Kunde ju söva henne hemma men upplever det som ännu svårare plus att hon sover bättre utomhus.
    För natten somnar hon oftast ca 20.00 och vaknar ca 7.00, men det är många små uppvak under natten så någon bra sömn blir det inte för någon av oss. Ammar henne en till tre ggr per natt också. Just nu är det extra kinkigt med sömnen, gissar på tänder eller det där sjunde utvecklingssprånget.
    Så man är lite sliten.. :-/

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)