Inlägg från: FruganH |Visa alla inlägg
  • FruganH

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Jo, har tagit upp kräkningarna med BVC, men eftersom hon går upp i vikt så tror dom inte att detr nåt annat än magmunnen som krånglar. Det ska tydligen bättra sig vid ett års ålder. Får väl se om det dyker upp några små tänder snart. Läste på nån hemsida att det kan dröja flera veckor från symptomen tills tänderna bryter igenom. Känns lagom kul. Men men.

• FruganH

Tack för alla funderingar. Hon var lite förstoppad för ett tag sen, men nu bajsar hon bra igen. Tror inte hon äter för mycket eftersom hon inte får i sig jättemycket smakisar än. Amningen vet jag ju inte hur mycket hon får i sig, men hon äter inte långa stunder. Trött, mjo det skulle kunna vara det idag. Hon har inte direkt haft problem med sömnen innan, men idag har hon sovit extremt lite. Men hon har som sagt sovit bra tidigare och ändå varit på dåligt humör. Ibland är hon riktigt otröstlig och jag förstår inte alls varför :( Känns så jobbigt när man verkligen inte förstår, för det känns ju inte som att man kan hjälpa så mycket då...

• FruganH

Längesen jag skrev nu, men är inne ibland och läser och kollar på era fina bilder!

Tänkte passa på att slänga in en bild idag när Agnes blir 6 månader Glad

• FruganH
    Tiiinaa skrev 2011-10-09 22:18:28 följande:
    FrökenHanna: Kul att du tittar in. Toksöt liten tjej. Eller stor kanske jag ska säga. Hon ser verkligen ut att ha vuxit till sig! Söt och glad liten brutta verkar hon vara i alla fall!

Tack Glad Stor är hon nog inte, men man märker att hon är 6 månader ändå. Ska till BVC igen på onsdag och det ska bli spännande att se hur mycket hon växt.

Tippar på att hon ligger runt 6kg och är kanske 65-67 cm lång. Får väl se om jag har någorlunda rätt Flört 
    Hon har ju en kusin som är drygt 2,5 månad och han har redan gått om henne i vikt och dom är väl ungefär lika långa Tungan ute 
  • FruganH

Villhaliten: Agnes blev jätteledsen när hon fick sprutorna vid tre månader, men det gick mycket bättre vid fem månader. Hon reagerade knappt överhuvudtaget när hon fick dom. Sen fick hon lite ont i benen efteråt (som förra gången), men inte alls lika mycket. Har även hört det motsatta, att de reagerar mer andra omgången, så det är nog väldigt olika! Hoppas det går bra för er iallafall :)

• FruganH

Misswiren: Kul att det kommer en tand :) Men som du säger så växer dom alldeles för fort! Här har det tuggats, gnuggats och dreglats i säker 2 månader nu, men ingen tand än. Nu har dregla det ökat ännu mer, så kanske börjar det närma sig :P På tal om jul så är jag uppväxt med mysiga jular med massa släkt. Nu är det ju lite "krig" om var vi ska fira jul - hos mina föräldrar, makens mamma eller makens pappa *suck*. Vill verkligen fira med mina föräldrar, men samtidigt ska vi antagligen åka på skidresa med som nästa jul, så jag vet inte hur det blir :S Brukar ju bli var tredje jul annars, så det kan ju bli sura miner från dom andra. Får väl se hur det blir.. Makens mamma har katter med och jag har alltid varit allergisk mot katter. Det har av någon anledning blivit ännu värre sen jag fick Agnes, så det är väldigt jobbigt för mig att vara hos domi flera timmar. Dom bor även ca 40 mil bort, så det är ju inte så att vi kan åka hem hur som helst heller :/ Jaja, får väl se hur det blir. Ber om ursäkt för att inlägget är kompakt. Skriver från mobilen och då går det ju inte att göra radbrytningar som man vill..

• FruganH

Sorry att jag tar upp nytt ämne nu mitt i syskonsnacket ;)
    Men jag tänkte höra om någon här har nåt tips! Har börjat få problem på nätterna (när det äntligen började gå bra och jag bara behövde amma en gång per natt och fick sova lite längre stunder).

Lägger alltid Agnes på rygg eller sida i spjälsängen, men sen rullar hon själv över på mage. Visst, det hade väl inte varit ett problem om det inte var så att hon blir arg och vaknar eftersom hon inte kan/vill rulla tillbaka till rygg själv. Så flera gånger per natt får jag gå upp och vända tillbaka vilket ett antal av gångerna leder till att Agnes vaknar till ännu mer :( Är såå trött, konstant.
    Så, är det någon som har nåt tips på vad man kan göra?

Skriver på mobilen, så därför är texten antagligen väldigt kompakt..

• FruganH

Ladylovelylocks: Kanske ska prova att lägga lite handdukar runt. Är bara lite orolig att hon ska dra dom över ansiktet eller nåt i sömnen.

Jag tänkte också lite på sådana kuddar, men tror inte det skulle funka på Agnes nu. Tror hon hade blivit förbannad på att hon inte kunde röra sig som hon vill.

Kanske helt enkelt får leva med att hon far runt, men det är så trist att behöva gå runt trött. Har verkligen börjat påverka både humör, tålamod, koncentration och minne... :/

• FruganH

Vi har också haft kudde från början typ. Får se hur vi gör nu när Agnes gärna lägger sig på mage. Tycker det känns läskigt ifall hon la sig med ansiktet ner i kudden och jag inte hörde om hon gnydde :/

Vår matdag ser ut ungefär såhär:

03 Amma
    06 Amma
    09 Gröt (ca 1/2 portion)
    10 Amma
    12.30 Puré
    14 Amma
    16 Puré
    18 Amma
    19.30 Gröt
    21 Amma

Amningstillfällena under dagen känns främst som att hon vill snutta för att kunna somna. Sover oftast 3 pass på dagen à ca 30 minuter.

Idag hoppas vi på en bättre natt. Igår la vi Agnes kl 21 och när klockan var 01.30 hade hon redan vaknat 5 gånger och skrikit :( Sen blev det väl ungefär 5 gånger till resten av natten.. Så nästan en gång i timmen. Känner mig verkligen hjärndöd just nu pga trötthet. Haft en massa planer idag med, så jag har inte kunnat ta någon vilostund på dagen tyvärr. Får väl se vad denna natt har att bjuda på :/

• FruganH

Någon mer vars rutiner kastats omkull i och med omställningen till vintertid. Vi hade rutiner som funkade bra och följdes i princip varje dag, men nu känns det som att allt ändrats totalt. Eller så är det kanske en utvecklilngsfas som krockat med ändringen av klockan. Agnes somnar senare, vaknar tidigare och sover plötsligt på helt nya tider under dagen, vilket såklart påverkar när hon kan äta..

Jobbigt när man hade fungerande rutiner, men vi får väl se. Det kommer väl ordna till sig tids nog Glad

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)