Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Hjälp ang sängkläder,madrass mm. till baby!

madrass?  Ja, det är bra att ha i en spjälsäng. Vår köptes på babyproffsen då måttet inte fanns attt finna nån annan stans

bäddmadrass?  Jättesmidigt att ja om det läcker igenom och det blir lite mjukare.

madrassskydd? Plastad froteé trodde jag var självklart?

kudde? HELT onödigt i vårt fall. Vi köpte dock en från BP som var platt.

täcke? Likadant här, helt onödigt eftersom sonen ratar sådant.

filt? Kan väl vara mysigt att svepa in dem i, vi hade en till babyskyddet bara.

vilken kvalitét på påslakan, lakan och örngott?  Vi tog vanliga örngott, det var svårt attt hitta örngott som passade till kudden när vi försökte använda den.
    Jag tycker inte det är jättestor skillnad på de jag testat, allt i från Lundmyr till gekås.

Något jag tyckte var superbra var dock en gallerfilt. Det skyddade mot kylan på vintern och mot solen på våren.
    Vårt barn kom i november och var prematur, ändå fick han värmeutslag av sin body i december. Så vi hysta ner han i ett örngott eller vira in han i en sjal då han gillade att ligga lite tajt =)

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan
    Mia386 skrev 2011-04-18 15:38:46 följande:
    vi har en kudde från rättstart som dottern älskar. vi hade en från ge-kås först, helt värdelös enligt oss. 
    Den har/hade vi också, och jag håller helt med ang gekås babykuddar, helt kassa och alldeles för höga.
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
Svar på tråden Hjälp ang sängkläder,madrass mm. till baby!