• Raskask

Cykelhjälm

Tinnys skrev 2011-04-18 16:44:36 följande:
    Jag känner mig inte ett dugg fånig i hjälm. Mina barn har hjälm, jag är deras förebild. Tycker det är mer fånigt att inte använda hjälm och riskera sitt liv. I stan ser jag ofta föräldrar i trafiken utan hjälm med små barn i barnstol utan hjälm, skitläskigt
    Olagligt också väl? Upp till 15 måste man ha cykelhjälm.

Här har alla idéer om fånighet och fåfänga flygit sin kos sedan länge. Hur förklara för en sexåring och en fyraåring att deras huvuden måste skyddas på den dagliga cykelturen a 2 km till dagis på cykelvägar i stadstrafik medans mammas huvud inte behöver det? Numera är jag så van vid cykelhjälmen att jag handlar med hjälmen på huvudet. Känns oklätt utan .

/cyklar ca 15 km per dag i Malmös excentriska trafik
  • Raskask

Den som tycker sig se fånig ut i cykelhjälm kanske är intresserad av den osynliga cykelhjälmen?
    www.hovding.se/sv/background/

Priset är en smula avskräckande för mig, men jag har inte ens en frisyr att ta hänsyn till och att folk fnissar åt mitt utseende är inget jag bryr mig om, van som jag är vid det .

• Raskask
    Stårscha skrev 2011-04-19 11:31:16 följande:
    Vad gör ni förresten av cykelhjälmen när ni kommit fram till Ica? Låter ni den hänga kvar på cykeln, eller tar ni med den in?
    Jag har kvar den på huvudet. Om det inte är mitt i sommaren och jättevarmt, då hänger jag den på cykelsitsen. Jag har blivit av med fyra cyklar de senaste åren men cykelhjälmarna har legat kvar. De verkar inte vara så stöldbegärliga .
Svar på tråden Cykelhjälm