• mammma

Cykelhjälm

Anonym skrev 2011-04-18 16:24:22 följande:
    Kände mig också rätt fånig och tyckte det kändes larvigt med cykelhjälm förut.

Men det var innan min moster dog för att hon inte hade någon på sig.
    Hon var på väg till sitt jobb och vi vet inte vad som hände exakt bara att hon hittades av en bilist, men då var det försent.
    Hon hade slungats bakåt över cykeln och landat på bakhuvudet och dränkts i sina egna blödningar.
    Hon skulle ha fyllt 50 året efter.

Sen dess cyklar ingen i min familj utan cykelhjälm.
    hups, inget vidare
    är detta länge sen?

hurudan hjälm har du? känner mej också ful i hjälm men försöker börja använda.
    senast idag då jag cyklade med en väninna småskrattade hon åt min hjälm
  • mammma
    Dr Mupp skrev 2011-04-18 17:28:18 följande:
    Om hon skrattar åt hjälmen visar bara att hon inte har nått som är värt att skydda.

Här har alla hjälm och det gäller även i cykelkärran trots att den inte ens kan falla. Visst man är inte snygg i störtkrukan (framförallt inte om man som jag har så stort huvud att det krävs en extra stor hjälm) men tre gånger har en hjälm räddat livet på mig.

Jag tycker att alla som cyklar utan hjälm är töntiga. Seriöst alltså tror de att det är tufft att visa att de saknar hjärnceller.
    ok, jo jag vet att man borde alltid ha hjälmen och försöker börja med de. Så du har 3 hjälmar att tacka?
  • mammma
    Dr Mupp skrev 2011-04-18 18:32:36 följande:
    Japp en cykelhjälm och två ridhjälmar. Finns inte en chans i världen att jag skulle cykla, rida, osv utan hjälm.
    får man fråga vad som hänt? hur har de gått med hjälmen? bytt den? har den gått sönder?
Svar på tråden Cykelhjälm