• Art Vandelay

Vilken brittisk tv-serie gillar du bäst? (ej komedi)

Nu är det dags för brittiska drama-eller kriminalserier. Vilken är din favorit?
    Obs Jag har inte själv sett många av dessa utan försökte välja de som jag kände igen
    Ni som inte uppskattar mina omröstningar undanbedes vänligen Tyst

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 18:37
    Det gäller tv-serier, inte mini-serier för såna finns det hur många som helst. Britterna är väldigt produktiva.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken brittisk tv-serie gillar du bäst? (ej komedi)
  • Thursday
    Art Vandelay skrev 2011-04-18 18:48:34 följande:
    Jag är rätt grön på brittiska serier men de jag har är hämtade från Wikipedia så det är möjligt att du har rätt men ingen miniserie som jag känner till verkar finnas med där. Jag vet faktiskt inte vad som avgör om det är en tv-serie eller miniserie Oskyldig
    Hmm, Brideshead Revisited - 11 avsnitt. Så någonstans mellan 7 och 11 då?
  • Archandra

Vill ge min röst till Foyles war, men britterna gör ju en uppsjö av bra TV-serier. Svårt att bara välja en!

• Stårscha

Morden i Midsomer vann mitt hjärta för flera år sedan.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • Joppelina

Skins Har inte sett alla säsonger ännu. Men gillar seriens upplägg. POV

En liknande serie som jag önskar kunde komma ut på DVD är As If som är ungefär likadant uppbyggd.

När jag ser Dr Who så sitter jag och funderar om dottern börjat se den klassiska serien Flört

En scifi omröstning vore kul Glad

• Junior10
    Tecken skrev 2011-04-18 18:26:52 följande:
    Hem till gården! Synd bara att det går på en så tokig sändningstid, orkar inte spela in alla avsnitt. Borde finnas en "veckosändning" med alla fem avsnitten på raken, typ söndagseftermiddagar 
    Använd TV4 Play ;)
  • k girl

Svarade Huset Elliott, bara därför att jag inte sett alla avsnitt av En förlorad värld. Annars saknar jag ju utmärkta Downton Abbey på listan.

• humma

Morden i Midsomer och Kommissarie Lynley ligger lika för mig!

• Anova

En förlorad värld.. Fast jag kallar nog den för miniserie eftersom den innehöll endast 11 avsnitt (1 säsong). Jag älskar verkligen den!! (och är ofantligt förälskad i Sebastian Flyte.. fast han är ju både bög och alkoholist så han kanske inte är rätt man ändå )

Annars är Kalla fötter en av mina favoriter.

• Elli47

Hjälp vad svårt!! Jag älskar ju brittiska serier och flertalet av de uppräknade är superbra. Nå bara för att rösta på något så blev det Kalla Fötter som jag älskade älskade älskade och gärna skulle se om och om igen.

• mama no1
    Junior10 skrev 2011-04-19 11:12:40 följande:
    Använd TV4 Play ;)
    Ja, det är gratis också!

Hem till gården ÄGER!
  • biped

Life on Mars men även uppföljaren Ashes to Ashes.

• biped
    biped skrev 2011-04-21 10:12:44 följande:
    Life on Mars men även uppföljaren Ashes to Ashes.
    Glömde bort att nämna Mördare Okänd (Cold Case)
Svar på tråden Vilken brittisk tv-serie gillar du bäst? (ej komedi)