Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

orolig

Hej
    Min son är 5 år i höst och går på förskola .
    Då han inte har några kompisar här hemma så blir han mkt ensambarn.
    På dagis leker han mkt med flickor och 3 gånger nu har han kissat i dockvrån.
    Han säger att det är en flicka som sagt att om han kissar får han komma hem o leka med henne.
    Han har aldrig gjort så här hemma .
    Kan det vara så att han så gärna vill åka och leka så han gör så som flickan säger .?
    Det är samma  flicka som han varit i dockvvrån med alla 3 gånger.
    Vad beror detta på ? Eller hittar han bara på om flickan? Personalen skulle prata med flickan!
    Hur ska jag gå tillväga?
    Är det onormalt att en 5 åring inte har några kompisar att leka med?
    Är jätte orolig!!

• Svar på tråden orolig
  • Anonym (orolig)

Hej igen .
    Naturligtvis är det helt ok att han leker med flickor , men jag menar att han inte har några kompisar att leka  med på fritiden.

Jag tror inte att det är något fel på hans självförtroende . men det jag tror är att han gör nog nästan vad som helst för att få leka med kompisar på sin fritid.
    Jag känner tyvärr inte några med barn i hans ålder och så bor vi på landet där det inte finns några barn i närheten.
    Jag ska på utvecklingsamtal i veckan nu så då ska jag prata ordentligt med personal.

Har du något tips på hur man ska göra för att hitta kompisar till honom . Är det onormalt att en 5 åring inte har någon att leka med på sin fritti`d?

Svar på tråden orolig