• Anonym (arg)

Köpa begagnade barngrejer.. seriöst?

Min syster är på smällen, och nu ska dom köpa en barnvagn för att lägga ungen i. Idag när vi pratade på telefonen hade dom tydligen hittat en "skitfräsch" vagn på Blocket.. Vadå "fräsch"? Var den utan spyor och utan parasiter då?

Hur tänker ni som köper begagnade grejer till era ungar? Kläder är ju nästan ännu värre - ungar som spyr och skiter ner sig dagarna i ända vill man väl knappast ha på sina egna barn?

Några bra argument jag kan dra för min syster så att jag slipper oroa mig för min stackars systerson?

• Svar på tråden Köpa begagnade barngrejer.. seriöst?
  • poirot
    vattenlilja skrev 2011-04-23 22:33:20 följande:
    för att jag vet inte vem som hade kläder förr.( om det var kläder efter min systers barn skulle jag kanske fundera..men inte efter nån*). det blir aldrig begagnade skor eftersom alla har olika fötter och skor man använder blir just för dina fötter..så jag vill inte förstöra min sons fötter .
    Nä, tänk om det är ett äckligt barn som har haft kläderna!
    vattenlilja skrev 2011-04-23 22:42:31 följande:
    kalla det som du vill.
    nej, skor anpassar sig efter fötter.
    Slutar de anpassa sig efter fötter när de byter ägare?
    Är de perfekt anpassade efter fötterna om de är nya?
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Mariohn
    poirot skrev 2011-04-23 22:47:29 följande:
    kalla det som du vill.
    För helvete skärp dig. Det är ok att gå på knäskålarna. 
  • poirot
    Mariohn skrev 2011-04-23 22:48:49 följande:
    För helvete skärp dig. Det är ok att gå på knäskålarna. 
    För energikrävande.
  • Mariohn
    poirot skrev 2011-04-23 22:51:09 följande:
    För energikrävande.
    Nej. Fråga ett barn (som inte behöver skor) 
  • vattenlilja
    poirot skrev 2011-04-23 22:47:29 följande:
    kalla det som du vill.
    nya skor är nya. de passar till "perfekta foten" om man kan säga så.)) alla fötter är olika. har du aldrig sett att skor blir slitna utåt eller inåt tex? platfot.
  • Mariohn
    vattenlilja skrev 2011-04-23 22:54:05 följande:
    nya skor är nya. de passar till "perfekta foten" om man kan säga så.)) alla fötter är olika. har du aldrig sett att skor blir slitna utåt eller inåt tex? platfot.
    Det är faktiskt sant. Just skor köper jag nya till min son. Men en t-shirt som han får av bästa kompisens äldre son är knappast sopmaterial. Eller en overall för den delen! 
  • poirot
    vattenlilja skrev 2011-04-23 22:54:05 följande:
    Fast trådstarten handlar om bebiskläder till ett barn som inte är fött än.  Jag tvivlar på att skorna kommer att vara slitna på det sättet.  
  • Anonym (skoj!)

Kom igen - alla behövs! Jag är tacksam att det finns de som köper nytt så jag kan köpa "nästan nytt" till en mycket billigare peng lite senare Tungan ute

• Kimona
    LillTussa skrev 2011-04-23 21:16:12 följande:
    Finns  nya och nygamla modeller med fasta hjul, inga lufthjul.. (har lufthjul på min tvillingvagn och det är eländigt när man får punka!!)
    (har själv brio happy med fasta hjul och det är super!)
    Jo, jag vet att det finns nya sådana också :) men jag såg en på second hand som var sååå söt och då fastnade jag för en sån :)
  • LillTussa
    Kimona skrev 2011-04-23 23:40:45 följande:
    Jo, jag vet att det finns nya sådana också :) men jag såg en på second hand som var sååå söt och då fastnade jag för en sån :)
    Skulle jättegärna vilja haft en sjuttiotalsmodell, men hittade ingen så jag får nog skippa den drömmen..
Svar på tråden Köpa begagnade barngrejer.. seriöst?