Varför blir jag inte trött trots alla vändor på nätterna?? Hormoner??
För exakt en vecka sedan fick jag mitt andra barn. Vi har en dotter på 2 år sedan innan. De första nätterna hemma var lite småjobbiga. Den nyfödda ville inte riktigt komma till ro och sova, även om hon inte var ledsen. Nu går det dock bättre. Hon sover mest och annars ligger hon lugnt och tittar sig omkring. Jag har ännu inte mycket mjölk och vi måste komplettera md en hel del mjölkersättning. Hon äter ca var 3-4 timme och tar då goda 20 min på sig för att sluka 50 ml. Inatt tog jag båda matningarna inkl blöjbyten och väckning/rapning + att jag gick upp vid 06 då stora tjejen vaknade. Min man vaknade säkert också till inatt men låg kvar i sängen och blundade när jag matade och höll på. ÄNDÅ är jag jättepigg och han jättetrött idag. Jag minns att jag upplevde samma sak när första dottern kom för 2 år sedan. Jag blev bara inte trött, hur många gånger jag än var uppe på natten. Jag har dock haft rätt lugna barn (hittills) och de sover ju mellan varven, kan tänka mig att det är annorlunda med en kolikbebis...
Är det hormoner som ger denna energi?? Vilket hormon i så fall??