• Anonym

Min bebis får kramper

Min bebis på snart tre månader har sedan hon var 1 månad fått vad vi tror är kramp. Helt plötsligt kastar hon ut armarna, blir helt stel i hela kroppen och har ett skräckslaget uttryck i ansiktet. Så sitter hon i några sekunder, knäpptyst och nästan hyperventilerar, för att sen när det släpper bara vråla. I början hände detta bara när hon redan var arg, och bvc-sköterskan trodde då att det handlade om att hon blev så arg att hon spände kroppen, men nu händer det när som helst. Är det någon som varit med om nåt liknande och kan ha någon aning om vad det kan handla om?

• Svar på tråden Min bebis får kramper
  • Anonym

Jag tror inte jag hinner filma det eftersom det pågår under så kort tid, men jag ska kontakta läkare om detta.

• Anonym

Gå till läkaren så att de inte är epilepsi eller något sånt.. Affektkramp finns de 2 varianter av vad jag vet och ena blir man blå eller får Missfärgningar på läppar, händer tex.. Och sen en ovanlig då man blir blek bl.a men ni kan läsa om de. Men som sagt de bästa är att gå till läkaren om de har hållt på så länge.

• Anonym

Har tittat på länken, och nog kan det vara det. Usch vad orolig jag blir. Ska ringa läkaren direkt på tisdag...

• Anonym

seriöst, om du misstänker att hon kan ha infantil spasm så tycker jag du ska ringa jourmottagningen i morgon, det är allvarliga saker.

• Anonym

Jag ringde 1177 på måndagen i förra veckan, som sa åt mig att vänta till dagen efter för att kontakta Bvc. Sagt och gjort, ringde på tisdagen och trodde hon skulle be mig komma in för att träffa läkaren, men hon sa åt mig att åka in akut. På akuten gick allt fort. Vi fick läggas in direkt och tidigt på morgonen efter fick vi göra EEG. (Kan säga att de misstänkte infantil spasm.) Det var det absolut värsta dygnet i mitt liv. Jag bara grät och grät. Även om vi hemma misstänkte samma sjukdom, så tänker man nånstans bak i hjärnan att det drabba ju inte mitt barn, och att när vi väl får prata med läkare kommer de säga att vi nojjar oss. Men det blev tvärtom. De trodde mer på det än vad vi gjorde.
    Svaret kom på onsdagseftermiddagen: EEG:t visade ingenting! Vilken lycka! Vi ska på uppföljning imorn, för de vet fortfarande inte vad det är som utlöser kramperna, men det värsta är iaf eliminerat. Dessutom hade hon sin sista kramp tisdag morgon, och sen dess har hon inte haft något!

Svar på tråden Min bebis får kramper