• Hankii

hur ofta byter ni lakan?

Jag byter lakan, påslakan och allt det där varje vecka.. hade en vän hos mig en helg och då "bäddade jag rent" och då säger hon - du bytte ju lakan förra gången jag va här ( alltså en vecka innan ungefär) och sen kollade hon med en konstig min och säger att hon byter lakan och dylikt kanske 2 gånger per år Förvånad , jag blev chockad av det svaret, jag tycker det är lite små äckligt!!

Hur ofta byter ni lakan och de? 

• Svar på tråden hur ofta byter ni lakan?
  • LinnV

en gång varannan vecka ungefär. Mina barn och min hund sover inte i våran säng så blir inte så smutsigt..

• Pettersson

Till jul å midsommar. Annars så kryper lakane till tvättkorgen av sej själv om man glömmer bort.

• artax

2 ggr/år låter asvidirigt!!!!! USCH!!! Här duschar vi alltid på kvällen så vi är ju "rena" när vi lägger oss.. Förr bytte jag lakan typ en gång var tredje vecka men nu med sambon som är mörk så har jag sett smutset på ett annat sätt på underlakanet, min sida ser ju liksom "ren" ut men på hans sida så ser det jätte solkigt ut snabbt! Alla "tappar" ju hud i sängen liksom men hans mörka hud syns ju jätte väl på ett vitt lakan så nu byter vi en gång/vecka.. :)

• Hankii
    Joddan skrev 2011-04-27 12:08:37 följande:
    Byter gör jag inte så ofta, men tvättar dem minst en gång i veckan. Men mkt mer sällab innan jag fick barn. Nu så drar jag mig för att lägga mig i "smutsiga" lakan. Nu älskar jg nymanglade väldoftande lakan så jag tvättar dem gärna ofta! . Värre när jag var nyutflyttat tonåring.
    kommer också ihåg min tid som nyinflyttad tonåring, då hade man andra saker i skallen än att städa/ byta lakan Glad
  • Hankii
    finskaflikkan skrev 2011-04-27 12:09:43 följande:
    1gång varannan vecka... att göra de bara 2ggr år? Fyfan... kryper inte sängkläderna av sig själv därifrån efter ett tag?
    Ja man kan ju börja undra, jag tycker det är vidrigt att hon byter 2 gånger per år 
  • La Lola

Varannan vecka ungefär....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ellikapellika

En gång i veckan ungefär. Ibland oftare ibland mer sällan, men aldrig mer än 2 veckor mellan gångerna.

• La Lola
    Hankii skrev 2011-04-27 12:22:30 följande:
    kommer också ihåg min tid som nyinflyttad tonåring, då hade man andra saker i skallen än att städa/ byta lakan Glad
    Då hade man ju all tid i världen o städade varje fredag (verkligen städade med allt som hör till!)

Jag var iofs 18 när jag flyttade hemifrån.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Joddan

La lola
    Det är nog ovanligt. Jag flyttade som 16 åring och gifte mig som 19 åring. Då började det klarna i huvudet om vad rutiner är

• Pickeli

En gång i veckan skulle jag tro.. Kanske var 10e dag..

Hatar insnusade sängkläder! Vill ha dem hårda och nytvättade!!

Svar på tråden hur ofta byter ni lakan?